انویدیا Drive PX، پلتفرم ارتباطی خودروهای‌هوشمند را معرفی کرد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا امسال با دستی پُر در نمایشگاه CES حاضر شده بود. علاوه بر معرفی تراشه‌ی قدرتمند تگرا ایکس‌وان، این کمپانی نشان داد که با تمرکز بیشتری در حوزه‌ی خودروسازی حاضر شده است. معرفی درایو سی‌ایکس به‌همراه پلتفرم ارتباطی خودروها، درایو PX، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است.
تبلیغات

 انویدیا در جریان برگزاری کنفرانس خود در CES 2015، از پلتفرم ارتباطی خودروها با یکدیگر پرده برداشت. این سیستم ارتباطی درایو پی‌ایکس نام دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط انویدیا، این پلتفرم بسیار پرقدرت است و به اعتقاد انویدیا، این محصول آینده‌ی روشنی را خواهد داشت. انویدیا به جای استفاده از فناوری‌هایی چون استفاده از امواج صوتی یا انواع رادارها، از دوربین‌های بهینه‌ شده به‌همراه شبکه‌های عصبی بهره گرفته است.

NvidiaDrivePX

درایو پی‌ایکس به‌واسطه‌ی وجود دو تراشه‌ی قدرتمند جدید تگرا ایکس‌وان، قدرت پردازشی برابر ۲.۳ ترافلاپس دارد که با استفاده از ۱۲ دوربین در اطراف خودرو قادر است ۱.۳ گیگاپیکسل اطلاعات را در ثانیه پردازش کند.

با بهره‌گیری از دو تراشه‌ی قدرتمند تگرا ایکس‌وان و استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند این تراشه، انویدیا پردازش تصاویر ضبط شده توسط دوربین و یادگیری الگوهای ثبت شده را توسط شبکه‌ی عصبی، بسیار کاربردی می‌خواند.

استفاده از شبکه‌های عصبی، منجر به بهبود عملکرد شناسایی اشیاء و عابران پیاده در بلند‌مدت می‌شود. برای مثال خودرو می‌تواند با شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی در مواقع خاص، با توجه بیشتری راننده را به سمت جلو هدایت کند. برای مثال در صورت مواجهه با محلی که عابران پیاده از آن عبور می‌کنند، شبکه‌ی عصبی با توجه بیشتری اطراف خودرو را در نظر می‌گیرد تا در صورت عبور عابرین پیاده، به سرعت واکنش نشان دهد.

این سیستم قادر است ترافیک خودروهای مقابل را نیز تشخیص دهد. همچنین رانندگان با استفاده از این سیستم، از وجود دوربین‌های کنترل سرعت آگاه خواهند شد.

نظر شما در خصوص فناوری‌های معرفی شده توسط انویدیا در این نمایشگاه چیست؟

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات