گزارش زومیت از مراسم رونمایی «گلد کیدز» ال‌جی

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
«کانون نخبگان طلایی ایران» یا «گلد کیدز» پروژه‌ای است که هدفش شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان کودکان ایرانی است. این پروژه با همکاری مؤسسه مهرآفرین، شرکت گلدیران و ال‌جی آغاز شده است.
تبلیغات

مراسم رونمایی از پروژه گلد کیدز (Gold Kids) یکشنبه، ۱۴ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این پروژه که هدفش شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد در زمینه‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های متنوع و کشف استعداد آنها است، با حمایت دفتر ال‌جی در ایران، شرکت گلدیران و مؤسسه خیریه مهرآفرین آغاز شده است.

IMG 6618

هدف این پروژه ثبت نام کودکان برای یک دوره چهارساله است تا علاقه‌مندی‌ها و استعدادهای آنها را کشف کرده و از طریق کارگاه‌های متنوع آموزشی، مهارت‌های آنها پرورش یابد. این پروژه در مراحل آغازین است و انتظار می‌رود به یک پروژه ملی تبدیل شود.

در این مراسم کریس جانگ، مدیر دفتر ال‌جی در ایران ضمن خوش آمدگویی به حضار، درباره‌ی برنامه‌های عام‌المنفعه ال‌جی، LG Hope Screen و پروژه گلدکیدز توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت:

ال‌جی برنامه‌های مسئولیت اجتماعی فراوانی برای آموزش کودکان دارد. مثلاً در برنامه Life's Green Class کلاس علمی سیاری به مدارس ابتدایی در مناطق مستضعف سر می‌زند، تا کلاس‌های علمی تجربی در آنجا برگزار کند.
کریس جانگ

وی افزود:

من شهروند افتخاری ایران هستم و می‌دانم به عنوان یک شهروند مسئولیت‌هایی دارم. پروژه گلدکیدز نیز در راستای همین مسئولیت‌های اجتماعی و برای کشف استعدادهای کودکان، برای ترسیم آینده‌ای بهتر برای ایران کلید خورده است.
گلد کیدز

سپس فاطمه دانشور، رییس مؤسسه مهرآفرین و عضو شورای شهر تهران درباره الگوهای نوین خیریه گفت:

در مدل‌های جدید اقدامات عام‌المنفعه، کمپانی‌ها در عین حال که منافع تجاری خود را تأمین می‌کنند، سعی دارند تا با هزینه‌کردن در برنامه‌های متنوع خیریه غیرانتفاعی، به رشد و بهبود در حوزه‌های مختلف مثل آموزش، سلامت، اقتصاد و... کمک کنند. بر این اساس در شورای شهر هم قانونی را تصویب کرده‌ایم تا کلیه شرکت‌هایی که با شهرداری همکاری می‌کنند و حتی خود شهرداری، ملزم به اجرای طرح‌های این‌چنینی شوند.
فاطمه دانشور

دانشور همچنین گفت که پروژه گلدکیدز با همکاری بین مؤسسه مهرآفرین و شرکت‌های ال‌جی و گلدیران شروع به کار کرده و تازه در ابتدای مسیر خود قرار دارد. وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه بتواند آینده‌ای بهتر برای کودکان به ارمغان بیاورد.

حسین تنهایی

در ادامه مراسم حسین تنهایی، قائم مقام گلدیران گفت:

در این پروژه قصد سودآوری به هیچ وجه مطرح نیست؛ چرا که در درجه‌ی اول گوهر وجودی کودکان است که برای ما اهمیت دارد. برایمان فرقی نمی‌کند که خانواده‌ی یک کودک بااستعداد در چه سطح اجتماعی قرار دارد؛ چرا که ما مصمم به جذب این کودکان طلایی در پروژه گلدکیدز هستیم و هر چقدر در این راه هزینه کنیم باز هم کم است.
گلد کیدز

در این مراسم، قائم مقام سفارت کره در ایران، چو تای، متن پیام سفیر کره را درباره این پروژه، قرائت کرد و ابراهیم نکو، عضو هیئت رییسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن ابراز خرسندی از اجرای چنین طرحی، از سایر شرکت‌ها خواست تا دست به اقدامات عام‌المنفعه این‌چنینی بزنند.

IMG 6621

در پایان مراسم نیز یادبودها و تقدیرنامه‌هایی به مسئولین این پروژه و استعدادهای برتر شناخته شده در «گلد کیدز» اهدا شد. همچنین اعلام شد که یک تارنمای اینترنتی برای این پروژه به آدرس goldkids.ir راه‌اندازی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آن، با اهداف و روند پیشرفت این پروژه آشنا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات