انویدیا تراشه‌ی تگرا X1 را معرفی کرد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا بار دیگر تراشه‌ی جدید خود را در جریان برگزاری کنفرانس خود در CES 2015 معرفی کرد. تگرا X1 از ۲۵۶ پردازنده‌ی گرافیکی در کنار هشت هسته‌ برای پردازنده‌ی اصلی بهره می‌برد. جن سون هانگ، مدیرعامل انویدیا این محصول را اولین سوپر تراشه‌ی دنیای فناوری خواند.
تبلیغات

 انویدیا تراشه‌ی تگرا ایکس‌وان را در ادامه‌ی تراشه‌ی سال گذشته‌ی خود، تگرا کی‌وان، روانه‌ی بازار خواهد کرد. این تراشه مبتنی بر فناوری مکسول این کمپانی توسعه یافته که به مراتب از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر و سریع‌تر است. مدیرعامل کمپانی انویدیا هیجان خود را در جریان برگزاری این کنفرانس پنهان نکرد؛ چراکه از نظر وی تراشه‌ای چون تگرا ایکس‌وان در دنیای فناوری وجود ندارد. ایکس‌وان قادر است تا ویدیوهای 4K را با فرکانس ۶۰ هرتز پخش کند. این تراشه‌ی قدرتمند توانی برابر یک ترافلاپس دارد که بسیار فوق‌العاده است. اولین سوپرکامپیوتر در سال ۲۰۰۰ به قدرت پردازشی یک ترافلاپس دست یافت؛ اما این سوپرکامپیوتر برای دست یافتن به این قدرت نیازمند ۱ میلیون وات انرژی بود.

 هانگ برای نمایش قدرت فوق‌العاده‌ی ایکس‌وان، دمویی از Unreal Tournament را نمایش داد. انویدیا بخشی از قدرت این تراشه ی پردازشی را معطوف به خودروها کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توان کنترل سیستم اطلاع‌رسانی خودرو را به تراشه‌ی ایکس‌وان انویدیا سپرد که از جمله‌ی قابلیت‌های نمایش داده شده توسط آن باید به نمایش سرعت، دمای هوا و موارد دیگر اشاره کرد. ایکس‌وان قدرت اجرای سیستم رانندگی هوشمند را نیز دارا است که می‌توان این قابلیت را یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های این تراشه خواند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات