انویدیا Drive CX، خودروها را به پیشرفته‌ترین کامپیوتر دنیا مجهز می‌کند

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در کنفرانس امروز صبح خود از پلتفرم Drive CX رونمایی کرد. در این پلتفرم یک کامپیوتر کوچک اما پرقدرت بکار گرفته شده است که از پردازنده‌ی Maxwell قدرت می‌گیرد. انویدیا ادعا می‌کند که تا به حال هیچ‌ کامپیوتری با توان پردازشی Drive CX برای خودروها عرضه نشده است.
تبلیغات

مدیرعامل این شرکت از Drive CX به عنوان سوپر کامپیوتر یاد می‌کند. درایوو-سی‌ ایکس از پردازنده‌ی مکسول پشتیبانی می‌کند و قادر به اجرای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله QNX، لینوکس و اندروید است. این سوپر کامپیوتر کوچک قدرت پردازشی ۱۶.۶ پتافلاپس دارد. این کامپیوتر می‌تواند آیینه‌های هوشمند در خودرو را کنترل کند، سیستم ناوبری را هدایت کند، صفحه نمایش‌های توکار را تحت نظر بگیرد و همه چیز در خودروهای هوشمند را کنترل کند.

drive cx nvidia

این‌ها در دنیای واقعی به چه معنا هستند؟ Drive CX قرار است برایمان چه کار کند؟ در خودروهای مجهز به این سوپر کامپیوتر شما می‌توانید قالب‌های گرافیکی مختلفی را برای کیلومتر شمار داشته باشید، تصور Winamp را برای کیلومتر شمار در نظر بگیرید. امکان سفارشی سازی منو و نقشه‌ نیز وجود دارد. حتی کاربر می‌تواند بخشی از صفحه نمایش را تقسیم بندی کند و مثلا کیلومتر شمار را در کنار تصویر عقب ماشین یا نقشه قرار دهد.

drive cx

انویدیا جعبه‌ی فیزیکی این کامپیوتر را نیز در قالب و شکل و شمایل ظاهری متنوعی ارائه خواهد کرد.

این کمپانی با خودروسازهای مختلف وارد قرار داد شده تا از Drive CX در محصولات خود استفاده کنند. انویدیا با این کامپیوتر قصد دارد گرافیک را وارد خودروها کند. خودروها می‌تواند پردازش‌های سنگین گرافیکی را داشته باشد و رابط کاربری جذاب‌تر و پویاتری را ارائه کند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات