شیائومی فروش ۶۱ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار آمارهای مربوط به فروش ۶۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند توسط شیائومی چینی، این کمپانی با تأیید این آمار، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به فروش ۶۱.۱۲ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند شده و ۱۲ میلیارد دلار به جیب زده است.
تبلیغات

 لِی‌جون، مدیرعامل کمپانی شیائومی با انتشار نمودار مربوط به فروش شیائومی در سال‌های اخیر، از برآورده شدن انتظارات در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد. شیائومی در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب ۷.۲ و ۱۸.۷ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند به فروش رساند. این کمپانی چینی در طول چهار سال فعالیت، ارزش خود را به ۴۵ میلیارد دلار افزایش داده و هم‌کنون با فروش ۶۱ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند، خود را به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌هوشمند در جهان رسانده است.

لی‌جون اعلام کرده که انتظار دارد در سال ۲۰۱۵ میلادی شیائومی موفق به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند شده و در کنار آن نفوذ خود را در بازار‌های دیگر نیز گسترش دهد. در حال حاضر این کمپانی محصولات خود را در هفت کشور عرضه می‌کند. لی‌جون اشاره‌ای به کشورهایی که این کمپانی در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۵ وارد آن شود، نکرد، اما براساس اخبار منتشر شده، شیائومی درصدد ورود به بازار‌های جنوب شرق آسیا، مکزیک، روسیه، برزیل و ترکیه است.

LeiJunInt

هندوستان را باید یکی از بازار‌های عمده‌ی شیائومی خواند. این کمپانی موفق شد در پنج ماهه‌ی اول حضور خود علی‌رغم بروز مشکلاتی چون دادگاه پتنتی با اریکسون، یک میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند خود را به فروش برساند. شیائومی باید مشکلات خود را را اریکسون حل و فصل کند با بتواند همچنان به موفقیت خود در این کشور ادامه دهد.

شیائومی در پست خود که در ویبو منتشر شده، بیش از ۵۰۰۰ کارمند شیائومی را خطاب قرار داده و رقابت در این بازار را سخت‌تر از پیش خوانده است. شیائومی در حال حاضر عنوان اولین تولیدکننده‌ی چین را در اختیار گرفته و دیگر نمی‌توان سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در سرزمین سرخ عنوان کرد. هرچند شیائومی رتبه‌ی اول را در اختیار دارد، اما کمپانی‌های دیگر چینی در حال تعقیب شیائومی هستند. لنوو و هوآوی دو کمپانی دیگر چینی هستند که نحوه‌ی فروش آنلاین شیائومی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند.

لی‌جون همچنین به سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌ی تولید سخت‌افزار و همکاری بیشتر با شرکای سخت‌افزاری تأکید کرد. شیائومی در نظر دارد تا اکوسیستم قدرتمندی برای مجموعه‌ی خود را که متشکل از ۱۰۰ کمپانی سخت‌افزاری است، تشکیل دهد. از جمله‌ی شرکای سخت‌افزاری شیائومی می‌توان به تولید کننده‌ی لوازم خانگی Midea و گجت‌های پوشیدنی Misfit اشاره کرد. شیائومی تاکنون در ۲۰ کمپانی سخت‌‌افزاری سرمایه‌گذاری کرده است.

لی جون در ادامه گفت:

ما یک کمپانی هستیم که پیش از این در تاریخ فناوری وجود نداشته است. ما در کنار توسعه‌ی سخت‌‌افزار، راهکارهای نرم افزاری مبتنی بر اندروید و فروش آنلاین را نیز توسعه می‌دهیم. از این پس هر قدمی که برداریم در تاریخ ثبت خواهد شد.

نظر شما در خصوص شیائومی و پیشرفت آن در سال ۲۰۱۵ میلادی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات