گوگل در حال تولید شبیه‌ساز بازوی انسان و تست کارآیی دستبندهای تشخیص سرطان است

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد که نام گوگل با پروژه‌های عجیب و غریب و غیر قابل باور عجین شده باشد. خودروهای بدون راننده، عینک گوگل، پروژه ARA و حالا دستبند گوگل  و پوستِ گوگل! درست شنیده‌اید! اینبار گوگل قصد دارد تا پوست انسان تولید کند تا به کمک آن بتواند دستنبد تشخیص سرطان را مورد آزمایش قرار دهد. با زومیت برای آشنایی بیشتر با این پروژه خارق‌العاده همراه شوید.
تبلیغات

 بعد از چندین و چند پروژه خارق‌العاده از سوی گوگل که هر یک از آن‌ها را می‌توان در زمره تکنولوژی‌هایی از جنس فیلم‌های علمی تخیلی نام برد، نوبت به دستبند تشخیصِ سرطان رسیده است. دستبندی که به افراد در تشخیص سلول‌های سرطانی یاری می‌رساند. البته همانطور که گفتیم، چنین دستبندی هنوز در مرحله اولیه و تغییر و تحول قرار دارد و زمان دقیقی برای تولید آن مشخص نشده است.

ایده اولیه این محصول بدین گونه است که فرد، با خوردن یک قرص حاوی نانوذرات، این ذرات در بدن به گردش در آمده و به شکار سلول‌های سرطانی می‌روند. بعد از یافتن چنین سلول‌هایی، آن‌ها روشن شده و از آنجا توسط آهنربای دستبند جذب می‌گردند و راه خود را به زیر دستبند پیدا می‌کنند. حال گوگل برای تست کارآیی این دستبند ناچار به تولید پوست واقعی انسان است. در حال حاضر نمونه پوست‌های متفاوتی تولید شده است که خواص و مشخصات انسان‌ها از جمله رنگ پوست و ضخامت آن را شبیه‌سازی می‌کنند.

نظر شما در رابطه با این اختراع خارق‌العاده چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات