Air Umbrella چتری که با فشار هوا جلوی باران را می‌گیرد

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
Air Umbrella یک گجت کاربردی است که برخلاف چترهای سنتی با پوشش پارچه‌ای یا نایلون، از طریق فشار هوا، مانع باران می‌شود. ایده‌ی جالبی که بیشتر شبیه گجت‌های آینده می‌آید.
تبلیغات

 دانشمندان قدمت استفاده از چتر را ۳٫۰۰۰ سال عنوان می‌کنند. در طول ۳٫۰۰۰ سال پیش چیز چندان زیادی تغییر نکرده و تنها برخی بهبود‌ها در چتر‌ها انجام شده تا کیفیت و حمل و نقل آن‌ها کمی ساده‌تر شود، اما استارت‌آپی که چتر نوین خود را در کیک‌استارتر قرار داده، درصدد ایجاد تغییر بنیادین در ساختار چتر است. چتر مورد نظر از فشار هوا برای ممانعت از ریزیش قطرات باران استفاده می‌کند.

شاید در ابتدا چنین ایده‌ای چندان کاربردی و موفق به نظر نرسد، اما با مشاهده‌ی ویدئوی زیر می‌توان دید که این چتر قادر است تا جلوی ریزیش قطرات باران را بگیرد.

این اولین باری نیست که این ایده در قالب یک محصول معرفی شده است. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۰ یک طراح کره‌ای نمونه‌ای را با بهره‌گیری از این قابلیت معرفی کرده بود، حال آنکه این محصول هیچ‌گاه بصورت تجاری به تولید نرسید. Air Umbrella توسط گروهی از طراحان در نینجینگ چین طراحی شده است.

این محصول دارای مزایایی است که در چتر‌های سنتی به‌عنوان یک مشکل اساسی مطرح است. برای مثال می‌توان به مشکلات ایجاد شده در زمان وزش بادهای شدیدی اشاره کرد که بعضا چتر را در سوی مخالف باز می‌کند. همچنین یکی از مشکلات آزاردهنده در مورد چترهای سنتی، برخورد لبه‌های چتر با چترهای دیگر یا سر و گردن سایر رهگذران است.

این چتر در سه نمونه‌ی مختلف A، B و C طراحی شده که تفاوت آن‌ها در طول و باتری است. این نمونه‌ها به ترتیب دارای ۳۰ و ۵۰ سانتی‌متر طول هستند که نمونه‌ی C قابلیت افزایش طول تا ۸۰ سانتی‌متر نیز وجود دارد. عمر باتری چترهای بادی مورد نظر چندان زیاد نیست، بطوریکه باتری چتر A تنها ۱۵ دقیقه و دو نمونه‌ی بعدی ۳۰ دقیقه دوام می‌‌آورند. کمپانی چینی قیمت ۸۸، ۹۸ و ۱۰۸ دلاری را برای محصولات خود در نظر گرفته است و افرادی که این محصول را پیش خرید کنند، قادر خواهند بود تا در سپتامبر ۲۰۱۵ این چتر را در اختیار بگیرند.

لینک دانلود

به نظر شما این محصول به اندازه‌ی کافی خلاقانه و کاربردی است یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات