گوگل مشکل امنیتی ویندوز ۸.۱ را منتشر کرد

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اقدامی جالب اقدام به انتشار مشکل امنیتی ویندوز ۸.۱ کرد که در پی آن کاربران سطح پایین می‌توانند دسترسی‌های ادمین را به دست بیاورند. گوگل اعلام کرده که پیش از اعلام عمومی این مشکل امنیتی، مایکروسافت را در جریان آن قرار داده بود تا مشکل را رفع کند.
تبلیغات

 گوگل اوایل هفته‌ی جاری مشکل امنیتی ویندوز ۸.۱ را اعلام کرد، اما مشکل بزرگ‌تر بی‌توجهی مایکروسافت و عدم ارائه راه‌حلی توسط این شرکت بود. گوگل اعلام کرده که زمان زیادی را در اختیار مایکروسافت گذاشته تا این مشکل امنیتی را برطرف کند. گوگل این مشکل امنیتی را از طریق پروژه‌ی Zero یافته و ۹۰ روز پیش از انتشار آن در ۲۹ دسامبر، مایکروسافت را در جریان این مشکل امنیتی که در حال حاضر میلیون‌ها کاربر سیستم‌عامل را تهدید می‌کند، قرار داده است. پروژه‌ی صفر شامل تیمی از متخصصان امنیت است که توسط گوگل تشکیل شده و هدف از آن یافتن مشکلات موجود در نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های امنیتی پیش از پیدا کردن آن توسط هکرها است.

به‌نظر گوگل زمان ۹۰ روزه برای رفع این مشکل امنیتی از طریق ارائه‌ی بروزرسانی کافی بوده است. تیم پروژه‌ی صفر اعلام کرده که پس از انتظاری ۹۰ روزه، افشای مشکل موجود بهترین راه‌حلی است که این تیم در نظر گرفته تا کاربران را از وجود این مشکل امنیتی آگاه سازد.

اگرچه مایکروسافت در زمینه‌ی رفع این مشکل کمی با تاخیر عمل کرده، اما ردموندی‌ها از ارائه بروزرسانی مورد نظر برای رفع این مشکل خبر داده‌اند. غول نرم‌افزاری جهان اعلام کرده که کاربران نباید مشکلی از بابت هک شدن سیستم‌های خود داشته باشند، چراکه هکرها برای یافتن مجوز دسترسی باید ابتدا وارد سیستم شوند که این موضوع مستلزم در دست داشتن رمز عبور برای ورود است، از این‌رو کاربران خانگی نباید در این رابطه نگران باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات