رشد فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ به واسطه‌ی کاربران موبایل

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی به‌واسطه‌ی کاربران موبایل از نظر مالی عملکرد خوبی داشته، اما در مقابل افزایش هزینه‌ها شماری از سهام‌داران را نگران کرده است. تبلیغات نمایش داده شده برای کاربران موبایل، ۶۹ درصد از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

فروش تبلیغات فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی با افزایشی ۵۰ درصدی روبرو شده که اثر خود را در افزایش درآمد و سود این کمپانی گذاشته است. کاربرانی که با استفاده از گجت‌های موبایل از فیس بوک دیدن می‌کنند، نقش عمده‌ای را در افزایش درآمد این کمپانی بازی کرده‌اند.

درآمد فیس‌بوک از فروش تبلیغات در گجت‌های موبایل با رشد خوبی روبرو شده و در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ به ۳.۸۵ میلیارد دلار رسیده است. درآمد ۳.۸۵ میلیارد دلاری فیس‌بوک از تبلیغات موبایل در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن که ۲.۶ میلیارد دلار بوده، نشان از افزایش ۴۹ درصدی دارد. سود خالص فیس‌بوک نیز با افزایشی ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ۷۰۱ میلیون دلار رسیده است. به بیان بهتر فیس بوک به ازای هر سهم خود ۲۵ سنت سود کرده است.

همانطور که گفتیم بخش اعظمی از درآمد فیس‌بوک متعلق به فروش تبلیغات در گجت‌های موبایل است که حتی از پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کسب درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری نیز بیشتر شد. فروش تبلیغات فیس‌بوک در دو فصل اخیر تقریبا ۶۰ درصد در هر فصل افزایش یافته است که بخش اعظمی از این افزایش در نمایش تبلیغات آنلاین بوده است.

فیس‌بوک همچنین آمار مربوط به درآمد و سود خالص کسب شده در سال ۲۰۱۴ را نیز منتشر کرده است. براساس گزارش منتشر شده توسط این کمپانی درآمد فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۸ درصد افزایش یافته و به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی سودی ۲.۹ میلیارد دلاری به جیب زده که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در این خصوص می‌گوید:

ما کارهای بزرگی را در سال ۲۰۱۴ به انجام رساندیم. جامعه‌ی ما روز به روز گسترده‌تر از پیش شده و سعی داریم تا کل جهان را به هم وصل کنیم.

فیس‌بوک سال ۲۰۱۴ را با ۱.۳۹ میلیارد کاربر فعال ماهیانه به پایان رسانده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ نشان از افزایشی ۱۳ درصدی دارد. تعداد کاربران فعال که از طریق موبایل به فیس‌بوک سر می‌زنند در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی به ۱.۱۹ میلیارد نفر افزایش یافته است.

فیس‌بوک بستر تبیلغات موبایل خود را در سال‌های اخیر گسترش داده است، چراکه این حوزه از تبلیغات بخش اعظمی از درآمد فیس‌بوک را مال خود کرده است. براساس آخرین اطلاعات ۶۹ درصد از درآمد این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ از طریق فروش تبلیغات موبایل است. این در حالی است که درآمد فیس‌بوک از این حوزه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ تنها ۵۳ درصد کل درآمد بوده است.

فیس‌بوک پیش از این در ماه اکتبر اعلام کرد که برنامه‌هایی برای سرمایه‌‌گذاری در زمینه‌ی استخدام و خرید کمپانی‌های دیگر در سال ۲۰۱۵ میلادی دارد. این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۱۷ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری یا بهبود زیرساخت‌ها هزینه کرده که رشدی هفت درصدی را به خود دیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات