درآمد کلان اپ استور اپل از فروش اپلیکیشن باوجود دانلود بیشتر از گوگل پلی‌استور

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با اندروید و اپل با iOS‌ در دنیای گجت‌های موبایل به تاخت و تاز می‌پردازند. این دو پلتفرم به واسطه‌ی فروشگاه‌های خود، محبوبیت زیادی بین کاربران دارند، حال آنکه هر یک در سال ۲۰۱۴ در حوزه‌ی متفاوتی گوی سبقت را از رقیب ربوده‌اند.
تبلیغات

با نگاهی به سهم هر یک از پلتفرم‌ها در بازار گجت‌های پوشیدنی می‌توان به روشنی دید که اندورید سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار دارد، اما همانطور که با انتشار گزارش مالی اپل نیز مشاهده شد، باوجود سهم پایین‌تر در مقایسه با اندروید، اپل درآمد بیشتری را از طریق فروش سخت‌افزار از آن خود می‌کند. این موضوع در مورد نرم‌افزار و ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری نیز صدق می‌کند. براساس آمارهای منتشر شده توسط App Annie، در سال ۲۰۱۴ میلادی، کاربران اندروید ۶۰ درصد بیشتر از کاربران iOS از فروشگاه گوگل‌پلی در مقابل اپ استور اپلیکیشن دانلود کرده‌اند، در حالی که درآمد حاصل از فروش سرویس‌های نرم‌افزاری توسط اپل ۷۰ درصد بیشتر از درآمد به دست آمده توسط گوگل بوده است.

این آمار، گزارش‌های منتشر شده توسط برخی از کمپانی‌ها را در مورد میزان فروش اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های خود تصدیق می‌کند. برای مثال می‌توان به کمپانی Ustwogames اشاره کرد که بهترین عنوان آن، Monument Valley Game در سال ۲۰۱۴ درآمدی ۵.۸ میلیون دلاری را برای آن به ارمغان آورده که ۸۱.۷ درصد از این درآمد متعلق به iOS‌ است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط App Annie که با تحت نظر گرفتن بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ اپلیکیشن گردآوری شده، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در سه کشور آمریکا، ژاپن و کره‌ی جنوبی بیش از مجموع درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در سایر کشورهای جهان است. در این بین کشورهایی نظیر روسیه، برزیل، چین و هند که بسیاری آن‌ها را بازار‌های بکر برای فروش محصولات می‌دانند، از نظر فروش اپلیکیشن رشد چندانی را نشان نداده‌اند.

اپل اخیرا اعلام کرده که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS‌ در سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدی ۱۰ میلیارد دلاری را از آن خود کرده‌اند. در تعطیلات سال نو میلادی اخیر، اپ‌استور شاهد فروش انواع سرویس‌های نرم‌افزاری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که نشان از علاقه‌ی وافر خریداران این پلتفرم به استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پولی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات