گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴: رشد جزئی در برخی حوزه‌ها در کنار رکود کلی

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد. بر این اساس کره‌ای‌ها در سه‌ماهه‌ منتهی به سال نو میلادی درآمد ۴۸.۶ میلیارد دلاری را به جیب زده‌اند، اما رکود همچنان ادامه دارد.
تبلیغات

سامسونگ گزارش مالی مربوط به فصل آخر سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد. این کمپانی موفق شده تا در این فصل درآمدی ۴۸.۶ میلیارد دلاری را کسب کند که نتیجه‌ی آن سود عملیاتی ۴.۸۷ میلیارد دلاری بوده است. اگرچه این اعداد از نظر عموم بسیار بزرگ است، اما در مقایسه با آمار سال گذشته‌ی سامسونگ چندان رضایت‌بخش نیست. برای مثال می‌توان به سود ۷.۵ میلیارد دلاری از درآمدی ۵۴ میلیارد دلاری این شرکت در سال گذشته اشاره کرد. از این‌رو درآمد و سود حاصل برای سامسونگ با مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۳۵ درصد کاهش یافته است.

سامسونگ در گزارش خود خبر از افزایش فروش گلکسی‌نوت ۴ داده است، اما بخش موبایل این کمپانی همچنان از نظر میزان سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۶۴ درصدی است، در حالی که شماری از بخش‌های کمپانی نظیر بخش تولید پردازنده‌ها و حافظه‌های رم، با رشد در درآمد روبرو بوده‌اند، از این‌رو بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سامسونگ در سال ۲۰۱۵ میلادی اغلب محصولاتش را با استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود روانه‌ی بازار خواهد کرد و این موضوع شامل بازار آمریکا نیز می‌شود.

سامسونگ انتظار دارد بخش موبایل این شرکت در سال ۲۰۱۵ رشد کند که این موضوع به‌دلیل گسترش شبکه‌های LTE در سراسر جهان است. سامسونگ با در پیش گرفتن سیاست‌های جدیدی، استفاده از الگوی طراحی، مواد و ویژگی‌های جدیدی را در محصولات خود وعده داده است. همچنین این کمپانی محصولات جدیدی را نیز در حوزه‌‌ی گجت‌های پوشیدنی وعده داده که احتمالا در کنگره‌ی موبایل بارسلون شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود.

سامسونگ در زمینه‌ی فروش پنل‌های ال‌سی‌دی نیز شاهد رشد بوده است. با توجه به انتشار گزارش اعجاب‌انگیز اپل برای فصل آخر ۲۰۱۴ و همچنین رشد تصاعدی شیائومی، باید سال پرچالشی را برای سامسونگ پیش‌بینی کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات