گزارش مالی اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴: فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه آیفون و ۱۸ میلیارد دلار سود خالص

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
دقایقی پیش اپل گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد. براساس این گزارش، اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی موفق به فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه آیفون شده است. فروش این تعداد آیفون درآمدی ۷۴.۶ میلیارد دلاری را عاید این کمپانی کرده که نتیجه‌ی آن سودی ۱۸ میلیارد دلاری است.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد. براساس گزارش منتشر شده، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدی ۷۴.۶ میلیارد دلاری داشته که سود خارق‌العاده‌ی ۱۸ میلیارد دلاری را برای این کمپانی به ارمغان آورده است. در واقع اپل به ازای هر سهم، ۳.۰۶ دلار سود کرده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی که طی آن اپل ۵۷.۶ میلیارد درآمد و ۱۳.۱ میلیارد سود داشت، شاهد رشد فوق‌العاده‌ای هستیم.

AppleQ42014Int 1

۶۵ درصد از درآمد حاصل، مربوط به فروش محصولات در بازار‌های جهانی است. اپل در حال حاضر ۱۷۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد که به واقع رقم بسیار بزرگی برای این کمپانی است. همچنین سود ناخالص اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ از ۳۷.۹ درصد در مدت مشابه سال گذشته، به ۳۹.۹ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش مالی این کمپانی، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه آیفون شده که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان و تحلیل‌گران است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که اپل موفق به فروش ۵۱ میلیون دستگاه آیفون شده بود، این کمپانی رشدی ۲۳.۴ میلیونی در فروش  به خود دیده است. همچنین باید به فروش خوب مک‌بوک‌های این کمپانی اشاره کرد که آماری ۴.۸ میلیون دستگاهی را بر جای گذشته است. نکته‌ی منفی در گزارش اپل، کاهش فروش آیپد‌های این کمپانی است که از ۲۶ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۳ به ۲۱.۴ میلیون دستگاه در فصل چهارم سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.

AppleQ42014Int 2

تیم‌کوک، مدیرعامل اپل در خصوص گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ و فروش فوق‌العاده‌ی آیفون گفت:

ما از کاربران خود به‌خاطر استقبال فوق‌العاده از محصولات‌مان در فصل چهارم سال ۲۰۱۴ بسیار متشکریم. درآمد [اپل] با افزایشی ۳۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۷۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی، درآمدی ۵۲ تا ۵۵ میلیارد دلاری خواهد داشت. تنها دقایقی پس از انتشار گزارش مالی اپل، ارزش سهام این کمپانی در تالارهای بورس، ۵ درصد افزایش یافته است. کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی اپل در زمان نگارش این پست در حال برگزاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات