محبوب‌ترین دوربین‌های دنیا در سال 2014 از نگاه فلیکر

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه اجتماعی Flicker طی یک بررسی روی 10 میلیارد عکس آپلود شده در سرویس‌هایش، لیستی از پرطرفداران‌ترین و پر استفاده‌ترین دوربین‌ها را ارائه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال 2014 رتبه دوربین‌های ساخت شرکت کانن نسبت به سال 2013 بهبود یافت و با 13.4 درصد کل عکس‌های گرفته شده رتبه اول از نظر محبوبیت را به دست آورد. رقیب سنتی و همیشگی شرکت کانن، دوربین‌ گوشی‌های اپل است که به علت سادگی و کیفیت مطلوبشان همواره یکی از رقبای اصلی به‌شمار می‌روند. اپل در سال ۲۰۱۴ با 9.6 درصد عکس گرفته شده در رتبه دوم پس از کانن قرار گرفت.در ادامه این لیست شرکت Nikon قرار دارد که با اختلاف بسیار کمی نسبت به اپل ( 9.3 عکس گرفته شده) مقام سوم را به دست آورد، هم‌چنین سامسونگ با 5.6 درصد و سونی با 4.2 درصد مقام‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.شرکت اپل نسبت به سال 2013 ، 2.1 درصد رشد داشته است. البته جای تعجب هم ندارد، چرا که اپل در این سال‌ها با ارائه دوربین‌های با کیفیت روی گوشی‌هایش کاربران بسیاری را مجذوب خود کرده است. طبق اعلام flicker دوربین آیفون 5 باسهم 10.6 درصدی، به‌عنوان پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین ابزار عکسبرداری شناخته شده و آیفون 4 اس، آیفون 4 و آیفون 5 سی به ترتیب با 7 درصد، 4.3 و 2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دوربین‌های ساخت شرکت سامسونگ برخلاف کیفیت نسبتا خوبشان رتبه مناسبی را به دست نیاوردند، Galaxy s3  با 1.2 درصد و Galaxy s5 با 1.1 درصد در رده‌های بعدی پس از کوپرتینویی‌ها قرار گرفته‌اند.در ادامه این لیست آیفون 6 با 1 درصد ،آیپد با 0.8 درصد،HTC one با 0.7 درصد و آیپد مینی با 0.6 درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

فلیکر در این گزارش بدون توجه به برند، گوشی‌های موبایل را به دلیل کیفیت عکاسی با دوربین‌های پیشرفته مورد مقایسه قرار داده است. 

شاید نکته قابل توجه در این بین نبود نامی از نوکیا و گوشی‌های ساخت شرکت مایکروسافت باشد، این که چرا تلفن‌های هوشمند سری لومیا در این رتبه بندی قرار نگرفتند شاید به دلیل تعداد کم کاربران ویندوزفونی باشد که از شبکه اجتماعی Flicker استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات