یک طرح، یک نگاه: انعکاس نور و بهبود روشنایی اتاق‌های تاریک

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر به دنبال راهی برای افزایش نور طبیعی و روشنایی اتاق‌های تاریک هستید، در این بخش از یک طرح، یک نگاه، قصد داریم  بازتاب دهنده‌ای مناسب با طراحی شیک و مد روز را به شما معرفی کنیم که به نظر می‌رسد به خوبی از عهده‌ی این کار بر خواهد آمد.
تبلیغات

 یکی از المان‌های مهم در زیباتر شدن یک اتاق یا هر محیط دیگری، حضور میزان کافی از نور طبیعی است. حتماً شما هم متوجه شده‌اید که همیشه لبه و اطراف پنجره‌ها جز روشن‌ترین نقاط یک خانه به شمار می‌روند. همواره محیط‌های روشن در مقایسه با فضاهای تاریک و دلگیر، جلوه‌ی بیشتری داشته و حضور در آنها معمولاً دلچسب‌تر است. 

نور طبیعی در محیط
نور طبیعی در محیط

اکنون شرکت "Espaciel Light Reflector"، بازتاب دهنده‌ای به بازار عرضه کرده که به افزایش نور محیط کمک شایانی می‌کند. با استفاده از این وسیله می‌توان از میزان بیشتر نور طبیعی در محیط لذت برد.

این بازتاب دهنده به محض قرار گیری در محل مناسب، به شکلی مؤثر میزان روشنایی اتاق‌های تاریک را بهبود بخشیده و از کارایی و عملکرد قابل توجهی برخوردار است. طراحی آن به شکلی صورت گرفته که برای هر محیط و وضعیت آب و هوایی مناسب و نصب آن آسان و بی دردسر باشد.در واقع خصوصیات این بازتاب دهنده که از بهترین مواد ساخته شده، به گونه‌ای است که نور طبیعی را در هر زاویه و مسیری که لازم است، بازتاب می‌دهد.

طراح  این وسیله معتقد است  با کمک این بازتاب دهنده می‌توان نور طبیعی را در سطوح و مقادیر مختلف و به شکل مستقیم و بی‌واسطه وارد هر محیطی کرد.

انعکاس دهنده‌ی نور
انعکاس دهنده‌ی نور

برای نصب تنها کافی است این بازتاب دهنده مقابل پنجره قرار گیرد، سه وضعیت مختلف برای قرارگیری آن پیش بینی شده است که مصرف کننده می‌تواند بنا به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کند. انتخاب نوع محصول به محل نصب آن بستگی داشته و از این نظر متفاوت است: نرده‌ی بالکن، قرنیز کف پنجره‌ از بیرون و لبه‌ی داخلی پنجره.

انعکاس دهنده‌ی نور
انعکاس دهنده‌ی نور

 نصب این وسیله نیز بسیار ساده و بی‌دردسر است. برای نصب روی قسمت بیرونی پنجره، کمتر از یک دقیقه زمان نیاز است. به علاوه روی هر سطح با هر نوع مصالح همچون آجر، سنگ و چوب به راحتی جای‌گذاری می‌شود، ضمن آنکه نوع و شکل پنجره نیز مشکلی برای نصب آن ایجاد نخواهد کرد.اگر لبه‌های دیوار مسطح بوده و دست کم ده سانتیمتر ضخامت داشته باشند، می‌توان حتی بدون نیاز به سوراخ کردن، بازتاب دهنده را به شکلی مطمئن نصب کرد. از جایی که ضخامت این بازتاب دهنده در حدود 4mm است، حتی در صورت نصب نیز، پنجره به راحتی باز و بسته خواهد شد.

نور طبیعی در محیط

قیمت این محصول نیز بنا به نوع محصول سفارش داده شده متفاوت است، به طوری که برای بازتاب دهنده‌ی داخلی 99 یورو  و برای نوع قابل نصب در بالکن 150 یورو، قیمت تعیین شده است.

انعکاس دهنده‌ی نور
انعکاس دهنده‌ی نور

نظر خود را در مورد این طرح و ایده با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات