جیلبریک سیدیا چند‌وظیفه‌ای بهتر را به آیپد می‌آورد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
جیلبریک این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان نرم‌افزارهای کرک شده را نصب کرده و به فایل‌های سیستمی دسترسی یافت. پس از جیلبریک، یک نرم‌افزار غیررسمی با نام Cydia بر روی ابزار شما نصب شده و می‌توان برنامه‌هایی که بدون جیلبریک غیرقابل نصب بودند را مورد استفاده قرار داد.
تبلیغات

یکی از نقاط‌ ضعف اپل عدم توانایی آیپد برای مدیریت همزمان دو برنامه هنگام اجرا است. اخیرا جیلبریکی ارائه شده که این امکان را برای آیپد فراهم می‌کند.

جیلبریک جدید سیدیا با نام OS Experience  آیپد را بطور کامل به دستگاهی که قابلیت Multi Tasking دارد، تبدیل می‌کند.

Apple 1M

پس از نصب این جیلبریک، قادر به اجرای دو برنامه در کنار هم خواهید بود؛ می‌توانید همانند سیستم‌عامل OS X برنامه‌ها را کنار هم چیده و حتی مانند ویندوز بتوانید به لبه صفحه نمایش انتقال دهید.

با استفاده از چهار انگشت قابلیت "Mission Control" فعال گردیده و می‌توان  بین دسکتاپ و اپلیکشن‌ها جابجا شد. در حین اجرای یک برنامه، با کشیدن چهار انگشت به سمت پایین نوار عنوان را فعال کرده و سپس می‌توان آنرا در صفحه نمایش جابجا کرد یا در گوشه‌ای نگه‌ داشت.

کاربردی‌ترین ویژگی که این جیلبریک دارد، امکان جابجایی بین دسکتاپ و برنامه مانند سیستم‌عامل OS X است. با کشیدن توسط چهار انگشت می‌توان این قابلیت را فعال کرد.

توسط این قابلیت جدید بدون سوئیچ کردن بین برنامه‌ها می‌توان همزمان آنها را کنار هم اجرا کرده و استفاده کنید.

Apple 2M

توسعه‌دهنده این بروزرسانی که eswick نام دارد، با انتشار پیامی در Reddit گفت:

حال آیپد کاربردی و روان به نظر می‌رسد.

Eswick از پتانسیل و قابلیت‌های سخت‌افزار اطلاع داشت، اما نرم‌افزار، خواسته‌هایی که او داشت را پشتیبانی نمی‌کرد.

با فشارهای تبلیغاتی که مایکروسافت در جهت عدم پشتیبانی اپل از این قابلیت وارد می‌کند، شاید زمان آن فرا رسیده که کاپرتینویی‌ها قابلیت‌ای مشابه این را ارائه دهند. بعد از استفاده از این امکان، تجربه‌ای کاملا متفاوت از سیستم‌عامل iOS را خواهید داشت. در واقع اپل از قابلیت چند‌وظیفه‌ای پشتیبانی می‌کند اما این امکان به صورت چند پنجره در کنار هم، در رابط کاربری iOS قرار داده نشده است.

شاید این قابلیت شروعی برای بروزرسانی‌های بعدی اپل برای سیستم‌عامل iOS باشد؛ برای استفاده از این جیلبریک باید مبلغی معادل 9.99 دلار را پرداخت کنید. فقط حتما در نظر داشته باشید فعال کردن این جیلبریک همانند تمامی جیلبریک‌ها، گارانتی گوشی از بین خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات