در سال تولد شما دنیا چه شکلی بود؟

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان با کیک شکلاتی تولد
وب‌سایتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما می‌گوید که وقتی متولد شدید دنیا چه شکلی بود.
تبلیغات

در هر سن و سالی که باشیم، همیشه مرور خاطره‌ها و اتفاقات دوران کودکی برایمان خاطره‌انگیز و شیرین است. بارها پیش آمده که با رجوع به آلبوم عکس‌ها یا شنیدن خاطره‌ای از بزرگ‌ترها به یاد دوران کودکی خود افتاده‌ایم و لبخندی ناخودآگاه روی لبانمان نقش بسته است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در سال تولد شما، دنیا در چه حال بوده است؟ در سال تولد شما اینترنت وجود داشت؟ در آن زمان گوگل که امروز از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است فعالیت خود را شروع کرده بود؟

به این فکر کرده‌اید که در سالی که به دنیا آمده‌اید، چه آثار فاخری در دنیای فیلم و سریال و موسیقی به جهانیان معرفی شدند یا چه کسی اسکار آن زمان را مال خود کرد؟

What Happened in My Birthyear نام وب‌سایتی بسیار جالب است که بعد از دریافت سال تولد شما، با سبکی زیبا و ساده ابتدا از سال فعلی یعنی ۲۰۲۳ به‌صورت معکوس به سال تولد شما برمی‌گردد.

سایت What Happened in My Birthyear سپس از جزئی‌ترین اطلاعات (مانند اینکه آیا در زمان تولد شما چیزی به اسم گوگل وجود داشته است یا خیر) شروع می‌کند و به سمت موضوعات جامع‌تری از جمله مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی و سیاسی آن زمان می‌رود.

موتور هوشمند این وب‌سایت، تنها به سال تولد شما اکتفا نمی‌کند و به‌طور خلاصه اتفاقات مهم طول عمرتان را هم به اطلاعتان می‌رساند. برای مثال، علاوه بر اطلاعاتی که از سال تولدتان ارائه می‌دهد، به شما خواهد گفت که وقتی شما ۹ ساله بوده‌اید چه انیمیشنی در صدر محبوبیت بوده است یا وقتی که گوگل شروع به کار کرد شما چند ساله بوده‌اید.

با وجود انگلیسی بودن زبان این سایت، جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه سایت مورد بحث از ساده‌ترین لغات برای جمله‌بندی‌ها استفاده می‌کند تا بتوانید به‌راحتی معنای آن‌ها را درک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات