گوگل امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید را به سیستم‌عامل کروم اضافه می‌کند

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی برای برنامه‌نویسی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای این سیستم‌عامل نیازمند استفاده از سیستم ‌عاملی چون مک، لینوکس یا ویندوز هستند، اما اطلاعات جدید منتشر شده نشان از این دارد که گوگل در پی اضافه کردن این امکان به سیستم‌عامل کروم است.
تبلیغات

براساس پستی که در وب‌سایت گوگل‌کد منتشر شده، به‌نظر می‌رسد گوگل درصدد ایجاد امکان برنامه‌نویسی برای اندروید در سیستم‌عامل کروم است. براساس اطلاعات ارائه شده، ابزار‌های ریکاوری و فلش کردن در سیستم‌عامل خود گوگل غیرفعال بود، حال آنکه این ابزار‌ها در حال حاضر در سیستم‌عامل کروم قابل استفاده است. این ابزار‌ها برای ارسال داده‌ها بین گوشی‌هوشمند و کامپیوتر از طریق USB مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود تا از طریق پوسته‌ی سیستم‌عامل کروم، به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

سال گذشته گوگل وعده داد که بستر مورد نیاز برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی که می‌توان روی سیستم‌عامل کروم و اندروید اجرا کرد را در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. چندین اپلیکیشن اندروید برای سیستم‌عامل کروم منتشر شد و این کمپانی وعده داد که تعداد این اپلیکیشن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت. روش‌های متعددی برای تغییر اپلیکیشن‌های اندروید به منظور استفاده در سیستم‌عامل کروم توسعه یافته که هر یک تاحدودی موفقیت آمیز است. روش‌های مورد نظر براساس Android Runtime for Chrome توسعه یافته‌اند. گوگل اخیرا تلاش‌هایی را در جهت یکپارچه‌سازی سیستم‌‌عامل‌های خود به انجام رسانده است تا اندروید و کروم ارتباط عمیق‌تری با یکدیگر داشته باشند.

در حال حاضر کاربران سیستم‌عامل کروم برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید باید بالاجبار از سیستم‌‌عامل‌های دیگری استفاده کنند. یکی دیگر ار راه‌های توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی روی سیستم‌عامل کروم استفاده از افزونه‌ی Crouton است که امکان اجرای نسخه‌ای از لینوکس را روی سیستم‌عامل کروم امکان‌پذیر می‌کند. گوگل سال گذشته از نسخه‌ی اول اندروید استودیو پرده برداشت، حال به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد انتشار نسخه‌ی سیستم‌عامل کروم نرم‌افزار اندروید استودیو خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات