مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۴ دو برابر ۲۰۱۳ حقوق گرفته است

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل ۹.۲۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ حقوق دریافت کرده است. این در حالی است که وی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ حدود ۴.۲ میلیون دلار حقوق گرفته بود.
تبلیغات

۶.۷ میلیون دلار از حقوق ۹.۲۲ میلیون دلاری مدیرعاملِ اپل، پاداش بوده است. براساس این گزارش، ۱.۷ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به حقوق سالیانه بوده است اما از آنجایی که عملکرد این مدیرعامل فراتر از انتظارهای هیئت مدیره‌ی اپل بوده، پاداش بسیار خوبی را برای وی در نظر گرفته‌اند. 

این مبلغ تقریبا دو برابر حقوقی است که تیم‌کوک در سال ۲۰۱۳ دریافت کرده است. وی در سال ۲۰۱۲ حدود ۴.۱۷ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۳ حدود ۴.۲۵ میلیون دلار حقوق گرفته است.

 جالب است بدانید که جی‌کی‌ شاین، مدیرعامل سامسونگ در سال ۲۰۱۳ حقوقی بالاتر از مدیرعامل اپل داشته اما در سال ۲۰۱۴ شرایط متفاوت بوده است.

apple-paychecks

شکی در این نیست که دلیل افزایش حقوق مدیرعامل اپل به فروش بسیار خوب آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس مربوط است. نکته‌ی جالب توجه در باره‌ی حقوق مدیرعامل اپل در نحوه‌ی تقسیم بندی آن است. حقوق ثابت وی ۱.۷ میلیون دلار است اما براساس عملکرد و بازده‌ی شرکت تحت کنترل وی، این مبلغ تا ۹.۲۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات