بررسی اسپیکر بلوتوث WS211 اپیسر

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
مطالعه 7 دقیقه
اپیسر که بیشتر در زمینه تولید انواع حافظه فعال است، یک اسپیکر بلوتوث موبایل را تولید کرده که کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند. در ادامه به بررسی اسپیکر WS211 اپیسر می‌پردازیم.
تبلیغات

کمپانی اپیسر که نامش بیشتر با حافظه‌های رم، فلش مموری و کارت‌های حافظه اجین شده، یک اسپیکر بلوتوث کوچک با حجم و کیفیت صدای خوب را روانه بازار کرده است. این محصول که WS211 نام دارد در قالب دو رنگ پرطرفدار مشکی کلاسیک و قرمز عرضه شده است. علاوه بر این، اسپیکر بلوتوثی اپیسر ابعاد کوچکی دارد و به راحتی می‌توان آن را در منزل یا خارج از آن با خود به همراه داشت و مورد استفاده قرار داد.

دفتر اپیسر در ایران نسخه مشکی‌رنگ این دستگاه را در اختیار زومیت قرار داده تا مورد بررسی قرار گیرد. WS211 از طیف گسترده‌ای از اتصالات، شامل بلوتوث، NFC برای جفت شدن و ورودی AUX بهره می‌برد و تنها ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

طراحی

WS211 یک اسپیکر کوچک است که به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید. ظاهر کوچک دستگاه باعث می‌شود تصور کنید حجم صدای خروجی آن پایین است، اما در عمل متوجه خواهید شد که این دستگاه می‌تواند بسیار پرسر و صدا باشد. اسپیکر بلوتوث اپیسر تنها ۲۵۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز ۸۴.۷ در ۸۳.۵ در ۶۰ میلی‌متر است. از آنجا که به همراه این محصول یکی کیف مخصوص نیز ارائه می‌شود، می‌توانید با قرار دادن آن در گوشه‌ای از کیف خود، همیشه این اسپیکر کاربردی را همراه داشته باشید.

بدنه این اسپیکر از جنس پلاستیک براق است و اثر انگشت کاربر روی آن باقی می‌ماند، اما پلاستیک مورد استفاده در بدنه مقاومت بالایی دارد و بسیار محکم به نظر می‌رسد. شبکه بلندگو تداعی‌کننده بلندگوی ضبط صوت‌های قدیمی است که در ترکیب با طراحی مدرن بدنه، ظاهر جالبی به دستگاه داده است.

ماژول NFC در پشت دستگاه قرار دارد که با علامت N مخصوص این فناوری مشخص شده است. در بخش جلو نیز لوگوی Apacer و زیر آن یک چراغ LED تعبیه شده که نشان‌دهنده وضعیت دستگاه است.

سایر دکمه‌ها و ورودی‌های دستگاه به بخش زیرین منتقل شده‌اند تا به زیبایی ظاهری این اسپیکر لطمه‌ای وارد نشود. در بخش زیرین و در کناره‌ سمت چپ دکمه‌های کنترلی پخش/توقف و حجم صدا/قطعه بعدی و قبلی قرار گرفته‌اند. برای آن که بتوانید قطعه در حال پخش را تغییر دهید، باید دکمه مربوط به آن را فشرده نگه دارید، در غیر این صورت این دکمه‌های حجم صدا را کم و زیاد می‌کنند. در سمت مقابل، یعنی بخش زیرین سمت راست نیز دکمه پاسخگویی به تماس ورودی و در کنار آن میکروفون قرار گرفته است. بله! شما می‌توانید تماس ورودی را پاسخ داده و از طریق میکروفون با مخاطب خود صحبت کنید. قرار گرفتن دکمه‌های کنترلی دربخش زیرین دستگاه باعث شده تا از نظر ظاهری شاهد بدنه‌ای ساده، زیبا و یکپارچه باشیم، اما کمی دسترسی به آنها را با دشواری همراه کرده است. در واقع برای پاسخ به تماس ورودی، تغییر حجم صدا و تعویض قطعه در حال پخش، باید این اسپیکر را بلند کنید یا اگر جای دکمه‌ها را حفظ هستید انگشت خود را به زیر دستگاه ببرید که چندان کاربر پسند نیست.

بررسی اسپیکر بلوتوث WS211 اپیسر

در بخش پشتی نیز یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری برای ورودی AUX، ورودی microUSB برای شارژ دستگاه و دکمه پاور قرار دارد.

به طور کلی می‌توان ظاهر این اسپیکر را مناسب توصیف کرد. دستگاهی کوچک، زیبا و سبک که کمی دسترسی به دکمه‌های آن دشوار است.

روش‌های اتصال

یکی از ویژگی‌های WS211 اپیسر این است که گستره وسیعی از دستگاه‌ها را می‌توان به روش‌های متفاوتی به آن متصل کرده و از موسیقی لذت برد. همانطور که در نام این محصول آمده است، WS211 از استاندارد ارتباطی بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان با استفاده از آن آهنگ یا هر فایل موسیقی را از تلفن‌های همراه دریافت کرده و پخش کرد. از دیگر قابلیت ها و امکانات این اسپیکر می‌توان به استاندارد NFC اشاره کرد که به لطف آن، کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی یا تبلت خود ضربه آرامی به اسپیکر بزند تا دو دستگاه با یکدیگر جفت یا اصطلاحا Pair شوند و در کوتاه ترین زمان ممکن داده‌های مورد نظر خود را دریافت کند. شما می‌توانید همه ابزارهای هوشمند خود، مثل تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمند را به صورت بی‌سیم به این اسپیکر متصل کنید.

از طرفی برای پشتیبانی از دستگاه‌های پخش‌کننده ساده‌تر یک ورودی AUX نیز در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند P3 Player، لپ‌تاپ، تلفن همراه یا هر دستگاه پخش‌کننده دیگری را به آن متصل کرده و به موسیقی گوش فرا دهد.

بررسی اسپیکر بلوتوث WS211 اپیسر

برای اتصال دستگاه از طریق بلوتوث دو راه وجود دارد:

۱. با استفاده از NFC: اگر تلفنتان از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند در چند ثانیه می‌توانید تلفنتان را به اسپیکر اپیسر متصل کنید. برای این کار کافی است بلوتوث تلفن را روشن کرده و بخش پشتی تلفنتان را به بخشی از اسپیکر که ماژول NFC در آن قرار دارد و با علامت N مشخص شده نزدیک کنید. تلفن‌تان از شما اجازه می‌خواهد تا به اسپیکر متصل شود. با تایید این موضوع می‌توانید موسیقی مورد نظرتان را پخش کنید.

۲. بدون استفاده از NFC: اگر تلفن شما از NFC پشتیبانی نمی‌کند، باید اسپیکر را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. مشاهده خواهید کرد که چراغ LED در بخش جلوی آن به حالت چشمک‌زن در می‌آید (اگر این گونه نشد، دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا صدای بوقی را بشنوید). وقتی دستگاه وارد حالت جفت شدن شد، باید بلوتوث تلفن را روشن کرده، گزینه مربوط به اسپیکر را پیدا کرده و آن را لمس کنید. با انتخاب گزینه Pair تلفن شما با این اسپیکر جفت می‌شود و می‌توانید از ان استفاده کنید.

یک برنامه پخش موسیقی با نام ApacerMusic نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است که مدیریت آسان فایل‌ها و ساختن لیست‌های پخش را میسر می‌کند.

حجم و کیفیت صدای خروجی

ظاهر کوچک این دستگاه در نگاه اول این تصور را به وجود می‌آورد که با محصولی مواجه هستیم که روی کوچک و قابلیت حمل خوب آن تمرکز شده است و احتمالا حجم صدای خروجی آن کم است. اما در عمل خلاف این موضوع ثابت می‌شود. WS211 صدای خروجی قابل قبولی تولید می‌کند و حجم صدای آن از انتظارات فراتر است. در واقع صدای تولید شده توسط این اسپیکر به حدی است که در محیط‌های نسبتا شلوغ هم می‌تواند به صدای غالب تبدیل شود، بنابراین تصورتان این نباشد که با محصولی ضعیف مواجه هستید، چرا که این ابزار کوچک ۳ وات توان صوتی دارد که مناسب به نظر می‌رسد.

بررسی اسپیکر بلوتوث WS211 اپیسر

کیفیت صدای خروجی نیز هرچند به خوبی اسپیکرهای قابلِ حمل گران قیمت خوب نیست، اما راضی کننده است. به هر حال با ابزاری با یک بلندگو روبرو هستیم که نمی‌تواند آنچنان بُعد صدا را اشکار کند، اما کیفیت آن قابل قبول است و می‌تواند لذت گوش دادن به موسیقی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. نکته مهم این است که با افزایش حجم صدا، کیفیت آن تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد؛ موضوعی که در بسیاری از اسپیکرهای بلوتوث با برند متفرقه در بازار شاهد آن هستیم. یعنی وقتی حجم صدا از یک حدی بالاتر می‌رود، کیفیت به شدت افت می‌کند. چنین موردی را حتی در بالاترین حجم صدا در اسپیکر اپیسر نمی‌بینیم.

باتری

اسپیکر بلوتوث اپیسر به یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. اپیسر مدعی است این باتری می‌تواند تا ۷ ساعت پخش مداوم موسیقی را دوام بیاورد. در آزمایشی که انجام دادیم، یک پلی‌لیست را آنقدر پخش کردیم تا باتری این اسپیکر از حالت شارژ کامل به صفر رسیده و خاموش شود. در این آزمایش حجم صدا را روی بیشترین حالت ممکن قرار دادیم. این فرایند حدودا ۶ ساعت ۴۰ دقیقه به طول انجامید که نشان از صحت ادعای اپیسر درباره عمر باتری این اسپیکر دارد.

جمع‌بندی

بررسی اسپیکر بلوتوث WS211 اپیسر

WS211 وزن و ابعاد کمی دارد، کیفیت ساخت ان قابل قبول است، باتری آن می‌تواند نیازهای کاربر را به خوبی پوشش دهد، گستره وسیعی از دستگاه‌ها و ورودی‌ها را پشتیبانی می‌کند و حجم و کیفیت صدای آن راضی‌کننده است. از این اسپیکر می‌توان برای مکالمه‌ی تلفنی گروهی مثلا در جلسات یا پخش موسیقی و هر صدای دیگر بهره برد.

مطمئنا این اسپیکر کیفیت فوق‌العاده‌ای که اسپیکر بلوتوث‌های حرفه‌ای و گران قیمت ارائه می‌کنند را ندارد، اما نسبت به قیمتش، کیفیتی فراتر از انتظار دارد. WS211 در بین بهترین اسپیکرهای بازار جای نمی‌گیرد، اما نسبت به قیمت ۱۰۰ هزار تومانی‌اش یک گزینه بسیار خوب برای علاقه‌مندان به موسیقی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید این اسپیکر را که در دو رنگ قرمز و مشکی ارائه می‌شود، در کیف مخصوصی که همراهش دریافت خواهید کرد، قرار داده و آن را همیشه همراه خود داشته باشید.

نقاط قوت

  • ابعاد کوچک و وزن کم
  • پشتیبانی از ورودی‌های متنوع
  • کیفیت صدای قابل قبول

نقاط ضعف

  • بر جای ماندن اثر انگشت روی بدنه براق
  • دسترسی نه چندان آسان به دکمه‌های کنترلی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات