موسس مگا آپلود، سرویس مگاچت را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
کیم‌دات‌کام، موسس مگا آپلود که هم‌اینک در نیوزلند به سر می‌برد و پیش از این نیز سابقه‌ی راه‌اندازی مگا آپلود را در کارنامه دارد، سرویس جدیدی را با عنوان مگاچت (MegaChat) را راه‌اندازی کرده است که یک سرویس چت ویدئویی مبتنی بر مرورگر با امکان کدگذاری ارتباطات ویدئویی است.
تبلیغات

کیم داتکام سرویس چت ویدئویی و اشتراک‌گذاری فایل خود را که مبتنی بر مرورگر است با عنوان مگاچت و تحت نسخه‌ی بتا معرفی کرد. وی این سرویس را رقیبی برای اسکایپ مایکروسافت خوانده است. کیم داتکام هنوز شماری از ویژگی‌های سرویس خود را معرفی نکرده است و در آینده شاهد عرضه‌ی آن‌ها خواهیم بود.

برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی وجود نیست و می‌توان با استفاده از افزونه‌های توسعه یافته برای کروم و فایرفاکس از آن استفاده کرد. مگاچت از UCE یا کدگذاری کنترل شونده از سوی کاربر استفاده می‌کند، یعنی کاربران می‌توانند با در اختیار گذاردن کد امنیتی خود، اجازه‌ی دسترسی به فایل‌ها را صادر کنند.

MegaChatInt

کیم‌داتکام اولین بار سرویس مگاچت را ماه دسامبر به‌عنوان رقیبی امن برای اسکایپ مایکروسافت معرفی کرد. وی سرویس مایکروسافت را به‌دلیل کنترل شدن توسط آژانس امنیت ملی آمریکا ناامن خواند و سرویس مگاچت را از این حیث بسیار کاربردی و امن عنوان کرد. براساس اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، مشخص شد که NSA مکالمات صورت گرفته توسط اسکایپ را نیز تحت نظر داشته است.

علی‌رغم بهره‌گیری از مدل گدگذاری end-to-end و عدم نیاز به دانلود اپلیکیشن یا نرم‌افزار خاص برای استفاده از مگاچت، کیم داتکام باید نظارت خوبی به امنیت محصول خود داشته باشد، چراکه سرویس دیگر وی، مگا آپلود در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد به سرقت رفتن بخشی از رمز عبورها بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات