پتنت جدید گوگل: دوربین شبیه پولاروید

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
زمانی پولاروید یکی از برترین محصولات دنیای فناوری محسوب می‌شد. پولاروید با قابلیت چاپ و ظهور تصویر بلافاصله پس از عکاسی از هیجان‌انگیزترین ابزارها پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند، ذخیره‌سازی ابری دیجیتال و دسترسی دائمی به اینترنت بود. حال به نظر می‌رسد که گوگل عقیده دارد این قابلیت، مهم و ضروری است.
تبلیغات

 ارائه‌ی پتنت یادآور پولاروید از سوی گوگل باعث شده عده‌ی بسیاری در جامعه‌ی فناوری متعجب شوند. به یاد داشتن این مساله ضروری است که وجود یک پتنت الزاما به معنای وجود محصول نیست؛ اما همچنان برای دانستن اینکه گوگل تصمیم دارد با پتنت خود چه کند بسیار مشتاق هستیم.

از ویژگی‌های جالب دوربین ثبت شده در پتنت گوگل، توانایی چاپ تصاویر بصورت دوطرفه، چاپ تصویر بصورت زمان‌بندی شده در موقع نیاز به جای چاپ فوری و چاپ طرح کارت پستال از عکس با تمبر پستی پیش‌خرید شده را می‌توان نام برد.

گوگل هیچ‌گاه از چالش‌های انتخابی خود عقب ننشسته، بنابراین باید با دقت منتظر نشانه‌های احتمالی از اجرای این پتنت توسط این غول فناوری باشیم. تصور می‌کنید دوربین‌های مجهز به قابلیت چاپ فوری از دوران خود گذر کرده و اکنون ایده‌ی تجاری نامناسبی به نظر می‌رسند؟ یا گوگل نقشه‌ای استادانه در ذهن دارد؟ در بخش نظرات منتظر دیدگاه‌های شما در صوص این موضوع هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات