لومیا کمرا؛ اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین در ویندوز 10

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد اپلیکیشن لومیا کمرا را که به خوبی در دستگاه‌های لومیا توسعه یافته، بعنوان برنامه‌ی پیش‌فرض تصویربرداری ویندوز 10 در تمامی دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل پیاده‌سازی کند.
تبلیغات

از شب گذشته، در زومیت تلاش کردیم تمام خبرهای مرتبط با مایکروسافت و کنفرانس اختصاصی آن را پوشش دهیم. در نطق کلیدی مراسم که ۳ ساعت به طول انجامید، اطلاعاتی در خصوص اپلیکیشن‌های یونیورسال ارائه شد؛ برنامه‌هایی که فارغ از نوع دستگاه، روی هر سایزی از نمایشگر با رابط کاربری مناسب اجرا خواهند شد؛ فرقی نمی‌کند با گوشی هوشمند مواجه باشیم یا تبلت، دسکتاپ یا حتی نمایشگر هوشمند 84 اینچی. با این وجود، باز هم مسائلی وجود دارد که مایکروسافت موفق نشد در ارائه‌ی ۳ ساعته‌ی خود به اطلاع‌رسانی در خصوص آن‌ها بپردازد.

ظاهرا اپلیکیشن Lumia Camare که در بروزرسانی Denim هم شاهد آن بودیم، قرار است اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض در تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 باشد. بنابراین حتی اگر در حال استفاده از یک دستگاه ویندوزی ساخت سامسونگ یا اچ‌تی‌سی باشید، حداقل از نظر نرم‌افزار و ویرایش، با همان تجربه‌ی ثبت تصاویر دستگاه‌های لومیا روبرو خواهید شد. البته سطح کیفیت تصویر و موارد دیگر بستگی به دوربین و مگاپیکسل آن دارد.

اگر از نمونه قابلیت‌های ارائه شده توسط این برنامه اطلاع ندارید، بهتر است به یکی از توانایی‌های جالب لومیا کمرا اشاره کنیم. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تصویر خود را در دو حالت با فلاش و بدون فلاش ثبت کرده و سپس به تنظیم میزان روشنایی مورد نیاز خود بصورت دقیق بپردازید. افزون بر این، قابلیت HDR خودکار نیز در دسترس کاربر قرار دارد و با فشردن طولانی مدت کلید شاتر، فیلم‌برداری با رزولوشن 4K در 24 فریم بر ثانیه آغاز خواهد شد که البته توان اجرای این عملکرد به نوع دستگاه و توان آن بستگی خواهد داشت. پس از ثبت ویدیو می‌توان فریم‌های ثابت و مشخص فیلم را جدا کرده و بعنوان تصویر ذخیره کرد. در نهایت، این برنامه در قیاس با نسخه‌های قبلی مجموعه‌ای از بهبودها در عملکرد کلی تصویربرداری را با خود به همراه دارد که موجب کاهش زمان انتظار اجرای دوربین و نیز فاصله میان ثبت تصاویر خواهد شد.

یکی از سخنگوهای مایکروسافت اعلام کرده که این شرکت نه تنها تصمیم دارد قابلیت «بهبود خودکار» را روانه‌ی اپلیکیشن تصاویر پیش‌فرض ویندوز کند، بلکه این قابلیت راه خود را به سرویس ذخیره ابری OneDrive نیز باز خواهد کرد. بر این اساس حتی اگر از کاربران iOS یا اندروید باشید، قادر خواهید بود با آپلود تصاویر خود در اپلیکیشن OneDrive، شاهد بهینه‌سازی خودکار تصویر و کیفیت بهتر آن توسط تکنولوژی مایکروسافت باشید. البته می‌توان این قابلیت را در صورت تمایل غیرفعال کرد. این قابلیت جدید در سرویس وان‌درایو، خدمات ابری مایکروسافت را یک گام دیگر به +Google نزدیک خواهد کرد. سرویس گوگل از دو سال پیش تصاویر آپلود شده را بصورت خودکار اصلاح می‌کند.

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات