تماشا کنید: با Mouse-Box یک رایانه شخصی کامل را در دست خود بگیرید

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون رایانه‌‌‌‌‌‌های شخصی فشرده بسیاری دیده‌ایم، اما تعداد بسیار کمی از آن‌‌‌‌‌‌ها به اندازه‌‌‌‌‌‌ی Mouse-Box کوچک، فشرده و کاربردی بوده‌اند. گروهی از مهندسان لهستانی اختراع جدیدی را ارائه داده‌اند که در آن یک رایانه شخصی کامل را در قالب یک ماوس قرار گرفته است.
تبلیغات

تمام چیزی که برای استفاده از این رایانه شخصی نیاز دارید یک صفحه کلید و یک صفحه نمایش است، به کمک همین‌‌‌‌‌‌ها می‌توانید کار خود را شروع کنید. این ماوس یا بهتر است بگوییم رایانه شخصی هم اکنون در حد نمونه اولیه است و سازندگان آن به دنبال جذب سرمایه برای تولید آن هستند.

قابلیت حمل و نقل آسانی که این رایانه شخصی دارد نقطه‌‌‌‌‌‌ی قوتی است که می‌تواند بازار بزرگی داشته باشد، کافی است تصور کنید که چه وزن قابل توجهی را روزانه کمتر حمل و نقل می‌کنید، ضمن اینکه تمامی فایل‌‌‌‌‌‌های کاری و شخصی خود را همواره همراه دارید، نیازی به در دست گرفتن کیف هم نخواهید داشت.

اما درون این ماوس چه می‌گذرد؟ یک پردازشگر 1.4 گیگاهرتز دو هسته‌‌‌‌‌‌ای ARM به همراه 128 گیگابایت حافظه‌‌‌‌‌‌ی ذخیره سازی فلش و دو درگاه USB 3.0 در کنار یک خروجی micro-HDMI و البته دسترسی به اتصال Wi-Fi که برای چیزی به این کوچکی عالی به نظر می‌آید. اگرچه حجم داخلی این ابزار خیلی زیاد به نظر نمی‌آید اما همانطور که کروم بوک‌‌‌‌‌‌ها پیش از این اثبات کرده اند امروزه با دسترسی به فضای ابری ارزان و البته اینترنت پرسرعت و تقریبا رایگان (البته به غیر از هموطنان داخلی!) نیازی به دسترسی به فضای ذخیره سازی بزرگ دیده نمی‌شود. این گروه هم اکنون در حال کار کردن بر روی ماوس پدی است که می‌تواند نقش شارژر خارجی ماوس را نیز بازی کند.

شما همچنین می‌توانید از این ماوس به عنوان یک ماوس معمولی نیز استفاده کنید یا با فشردن یک دکمه بین رایانه شخصی قرار گرفته درون ماوس و رایانه خارجی خود منتقل شوید.

نمونه‌‌‌‌‌‌ی اولیه این ماوس کاملا عالی عمل می‌کند اما این گروه به دنبال شریکی هستند تا این ماوس را به صورت انبوه تولید کنند. با توجه به مشخصاتی که از این ماوس ارائه شده است به نظر می‌رسد این ماوس می‌تواند سیستم عامل‌‌‌‌‌‌های سبکی همچون لینوکس را اجرا کند؛ البته هنوز اطلاعی از سیستم عامل نهایی محصول در دست نیست. نکته‌‌‌‌‌‌ی ناگفته‌‌‌‌‌‌ی دیگر در مورد این محصول قیمت آن است که تولید کنندگان آن قول ارزان بودن آن را داده‌اند.

در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با این ماوس آشنا شوید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات