واتس اپ به کاربران کلاینت‌های مشابه این سرویس هشدار داد

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس پیام‌رسان واتساپ برای ۲۴ ساعت از دسترس کاربرانی که اپلیکیشن غیر رسمی این پیام‌رسان را نصب دارند، خارج خواهد شد. این موضوع را اندروید پلیس به‌تازگی به کاربران برنامه‌های جایگزین واتساپ هشدار داده است.
تبلیغات

احتمالاً اطلاع دارید که واتساپ پلاس یکی از معروف‌ترین کلاینت‌های جایگزین واتساپ در گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه از محیطی بسیار شبیه به واتساپ بهره برده و به ایموجی‌ها و پوسته برنامه اصلی واتساپ نیز مجهز شده است.

در بیانیه‌ای که سرویس واتساپ به صورت رسمی در صفحه سوالات متداول (FAQ) سایت خود منتشر کرده توضیح داده که به چه دلیل کاربران +WhatsApp باید از استفاده این سرویس خودداری کنند:

WhatsApp Plus اپلیکیشنی است که توسط WhatsApp توسعه داده نشده و همچنین تحت امر واتساپ نیست. توسعه‌دهندگان واتساپ پلاس هیچگونه ارتباطی با واتساپ ندارند و ما از واتساپ پلاس پشتیبانی نمی‌کنیم. لطفا آگاه باشید که واتساپ پلاس شامل کد‌های منبعی می‌شود که نمی‌توان امنیت و حفاظت اطلاعات شما را در آن تضمین کرد و ممکن است خیلی راحت بدون اطلاع یا اجازه ما دراختیار طرف سومی قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد واتساپ از کلاینت‌های غیر رسمی مورد استفاده برخی کاربران و ویژگی‌های متفاوت آن‌ها مقداری ترس دارد و آن‌ها را تهدیدی برای جایگزینی نسبت به پلتفرم اصلی خود می‌بیند.

دلیل دیگری که واتساپ دوست دارد کاربران دیگر کلاینت‌ها را تحت کنترل خود داشته باشد، دریافت ارتقا و به‌روزرسانی‌های جدید توسط کاربران خود است. برای مثال، واتساپ اخیراً سیستم رمزنگاری جدیدی را روی اپلیکیشن اندروید خود به کار برده و در تلاش است تا در پلتفرم‌های دیگر مثل iOS نیز آن را اضافه کند. وجود تعداد زیادی کلاینت غیر حرفه‌ای که همینطور در حال اضافه شدن هستند، می‌تواند روند توسعه ویژگی‌های جدید را بسیار پیچیده کند. شایعه شده که واتساپ به‌زودی نسخه‌ای بر پایه مرورگر را از سرویس خود منتشر می‌کند و می‌تواند مشکلات بین پلتفرمی این سرویس را رفع کند.

بر خلاف واتساپ، توییتر به توسعه‌دهندگان طرف سوم اجازه توسعه کلاینت‌های غیر رسمی بر پایه این شبکه اجتماعی را می‌دهد و حتی به صورت رسمی API این سرویس را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نظر شما درباره اخطار واتساپ چیست؟ آیا از واتساپ پلاس استفاده می‌کنید و قصد دارید به استفاده از آن ادامه دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات