سامسونگ گلکسی اس 6 را فقط با چیپ اکسینوس 7 اکتا عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
بلومبرگ امروز تایید کرد که سامسونگ به کلی استفاده از چیپ‌های کوالکام در پرچمدار خود را کنار خواهد گذاشت و پرچمدار بعدی این شرکت در تمامی نسخه‌ها و مدل‌ها (حداقل در عرضه‌ی اولیه) تنها به پردازنده‌ی اکسینوس خود سامسونگ مجهز خواهد بود.
تبلیغات

 تصور می‌شود پردازنده‌ی مورد نظر سامسونگ، از سری 7 اکتا باشد که در گلکسی نوت 4 نیز به کار گرفته شده که البته پشتیبانی از LTE Cat. 9 نیز به آن افزوده شده است. به طور خلاصه، پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 از حداکثر سرعت 450Mbps پشتیبانی خواهد کرد که با Note 4 S-LTE که سامسونگ قصد معرفی آن را در کره جنوبی دارد مشابه است. دلیل اقدام سامسونگ برای معرفی نسخه‌ی مجهز به S-LTE گلکسی نوت 4، پشتیبانی از شبکه‌ی جدید اپراتور SK Telecom کره است.

بلومبرگ گزارش می‌کند که سامسونگ سرانجام بر مشکلات داغ کردن بیش از حد گهگاهی که TSMC در روند تولید چیپ‌های اسنپدراگون 810 کوالکام با آن‌ها مواجه است خسته شده و از آنجا که خود سامسونگ توان تولیدی بالاتری در اختیار دارد، تصمیم گرفته در گلکسی اس 6 به چیپ خانگی خود از سری اکسینوس روی آورد. سامسونگ هم‌اکنون یک کارخانه‌ی 15 میلیارد دلاری خارج از سئول (پایتخت کره جنوبی) تاسیس کرده که قادر است با روش‌های نوین با سرعت بسیار بالایی به تولید چیپ‌های اکسینوس بپردازد. بنابراین جای تعجب ندارد که این غول دنیای فناوری از شیوه‌های قدیمی تولید که TSMC هنوز آن‌ها را رها نکرده روی برگرداند. البته این نخستین باری نیست که شایعاتی در خصوص این مساله می‌شنویم که سامسونگ، اسنپدراگون 810 را بخاطر روند تامین غیرقابل اتکا رها کرده است.

Samsung-introduces-the-Exynos-7-Octa

زمانی که صحبت از تفاوت‌های میان اسنپدراگون 810 و Exynos 7 Octa به میان آید، هنوز نمی‌توان با قطعیت نظر داد و باید منتظر بهینه‌سازی‌ها و اصلاحات اعمال شده توسط سامسونگ برای گلکسی اس 6 بمانیم.هر دو تراشه بر اساس فرآیند 20 نانومتری تولید شده‌اند که انجام مقایسه میان آن‌ها را دشوارتر می‌کند. البته باید در نظر داشت که کوالکام نیز خصوصیات خاص خود را در اسنپدراگون ارائه کرده است.

Samsung-introduces-the-Exynos-7-Octa2

یکی از مزیت‌های برتر چیپ‌های اسنپدراگون، مودم‌های چندبانده‌ی LTE به کار رفته در آن‌ها بود اما اکنون که سامسونگ گیرنده‌ی LTE Cat. 9 اختصاصی خود را تولید کرده، این مزیت به نقطه‌ای برابر تنزل می‌یابد. افزون بر این، اگرچه چیپ کوالکام با فرآیند تولید 20 نانومتری ساخته شده اما مودم LTE آن از نوع 28 نانومتری است. در مبحث بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در زمینه‌ی انکود، دیکود و استریم 4K که از مزایای اسنپدراگون 810 است، باید همچنان منتظر ماند و دید اکسینوس به چه شکل ظاهر خواهد شد. با این حال بعید به نظر می‌رسد سامسونگ در این زمینه نیز چیزی فروگذار کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات