مرورگر کروم iOS به طراحی متریال و قابلیت Handoff مک مجهز شد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بروزرسانی جدیدی برای نسخه کروم iOS منتشر کرده که طراحی این مرورگر را شبیه به دیگر سرویس‌های این کمپانی کرده است. اکنون با بروزرسانی کروم در iOS کاربران می‌توانند از نسخه ۴۰ این مرورگر با طراحی زیبای متریال و همچنین قابلیت کاربردی Handoff استفاده کنند.
تبلیغات

در طول ماه‌های گذشته کروم در حال بهینه‌سازی برای آیفون ۶ و ۶ پلاس بود. امروز بالاخره نسخه‌ای با ظاهری جدید و زیبا همراه با بهبود‌های دیگر برای iOS 8 منتشر شده است. گوگل در مورد انتشار این نسخه اعلام کرده که کروم از این پس ویژگی مهم Handoff آخرین نسخه مک را هم پشتیبانی خواهد کرد.

با پشتیبانی از ویژگی Handoff در نسخه جدید کروم، زمانی که در حال استفاده از آیفون یا آیپد هستید و سیستم مکی در نزدیکی آن دارید، می‌توانید به راحتی با کلیک روی داک OS X از همان محلی که در حال کار با آیفون یا آیپد بوده‌اید، در مک کار خود را با کروم ادامه دهید. با این ویژگی کاربردی حتی می‌توانید صفحه‌ای باز شده در کروم مک را به مرورگر کروم در iOS ارسال کنید. با اینکه این ویژگی به نظر مفیدتر از سینک تب‌ها در کروم نمی‌آید، اما قابلیت Continuity مک حسی بسیار خوب و کاربردی را به کاربر می‌دهد و یکی از بهترین نرم‌افزار‌های دسکتاپ اپل به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش Ars Technica، متاسفانه گوگل هنوز از موتور سریع‌تر Nitro JavaKit که به تازگی اپل برای توسعه دهندگان طرف سوم ارائه کرده، در نسخه جدید کروم برای iOS 8 استفاده نکرده است. این موضوع یکی از دلایل مهمی است که کاربران اپل هنوز ترجیح می‌دهند از مرورگر دستگاه‌های اپل یعنی سافاری استفاده کنند، چرا که در بسیاری مواقع سافاری با استفاده از این موتور، صفحات را با سرعت بیشتری نسبت به کروم بارگذاری می‌کند. گوگل می‌تواند با استفاده از این ویژگی در سرعت مرور وب کروم پیشرفتی به وجود بیاورد و در رقابت با سافاری حرفی برای گفتن داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات