سامسونگ در حال آزمایش تبلت 7 اینچی جدید و نمونه‌های بزرگ‌تر با نسبت 4:3 است

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته اخباری مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی تعدادی تبلت جدید است، منتشر شد. شماره مدل‌ این تبلت‌ها فاش شده و به نظر می‌رسد دستگاه‌های جدید سامسونگ برای اجرای اهداف آزمایشی به هند فرستاده شده‌اند. SM-T239 یکی از آنهاست که در ادامه به مشخصات آن می‌پردازیم.
تبلیغات

 تبلت جدید سامسونگ که با کد SM-T239 معرفی شده، به صفحه‌نمایش 7 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 مجهز است و با پشتیبانی از سیم‌کارت قادر به اتصال به شبکه‌ی داده‌ای موبایل نیز خواهد بود. بر اساس شماره مدل دستگاه، به نظر می‌رسد SM-T239 نسخه‌ی 7 اینچی گلکسی تب 5 است. این موضوع بر اساس اطلاعات بدست آمده از پروفایل user agent دستگاه نیز تایید می‌شود که احتمال واقعیت داشتن آن را تقویت می‌کند. این پروفایل اطلاعاتی در خصوص مشخصات سخت‌افزاری دستگاه ارائه می‌کند که پردازنده‌ی مبتنی بر Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز از آن جمله است. این معماری می‌تواند بخشی از چیپ‌ست Snapdragon 410 کوالکام باشد که به کرات در مدل‌های جدید مشاهده شده است.

samsung-new-tabs

اگر این دستگاه بعنوان نسخه‌ی 7 اینچی گلکسی تب 5 ارائه شود، احتمالا شاهد دستگاه‌های دیگری نیز در این رده خواهیم بود؛ تبلت‌هایی با اندازه‌ی بزرگ‌تر و نسبت تصویر 4:3 در نمایشگر که تا کنون در تمامی آیپدهای اپل مورد استفاده قرار گرفته است. این مساله در حالی است که دنیای تبلت‌های اندرویدی تا مدت‌ها تمرکز خود را روی نسبت تصویر 16:10 گذاشته بود. اکنون به نظر می‌رسد این سنت با عرضه‌ی نکسوس 9 با نسبت تصویر 4:3 شکسته شده و سامسونگ نیز تصمیم گرفته در این مورد گوگل را همراهی کند.

دستگاه‌های SM-T35x و SM-P35x که پیش‌تر فاش شده بودند با در نظر گرفتن اطلاعات جدید ممکن است نسخه‌های 8 اینچی تبلت جدید سامسونگ بوده و مدل‌های SM-T55x و SM-P55x نمایشگر 9.7 اینچی به خود اختصاص دهند. در هر حال، به نظر می‌رسد تمامی این تبلت‌های جدید از چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 410 کوالکام بهره خواهند برد. مدل‌های SM-Tx5x ممکن است بعنوان Galaxy Tab 5 نام‌گذاری شود در حالی که SM-Px5x احتمالا یک پایین‌رده از سری نوت خواهد بود.

البته نباید به این زودی منتظر معرفی این دستگاه‌ها باشید چرا که برنامه‌ی سامسونگ برای معرفی تبلت‌های جدید، به سه‌ماهه‌ی دوم و سوم سال اختصاص یافته است. از جنبه‌ی مثبت قضیه، این زمان‌بندی به معنی مجهز بودن تبلت‌های جدید سامسونگ به اندروید 5.0 آبنبات چوبی خواهد بود.

افزون بر آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد به دلایل نامشخصی، مدل SM-T239 همچنان به فرم‌فکتور 16:10 پایبند باشد. باید منتظر ماند و دید در نهایت نتیجه‌ی این شایعات و اطلاعات فاش شده به چه شکل خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات