مایکروسافت به دنبال توسعه فناوری برای شارژ بی‌سیم خودکار تلفن توسط اشعه نور است

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها در حال کار بر روی فناوری هستند که می‌تواند بی‌نیاز از کاربر تلفنی که روی میز قرار گرفته را شارژ کند. این فناوری که اتوشارژ نام دارد از دو تکنیک پردازش تصویر برای تشخیص محل تلفن هوشمند و شارژ خورشیدی در فضای بسته استفاده می‌کند.
تبلیغات

بخش تحقیقات مایکروسافت به تازگی از پروژه جدیدی به نام AutoCharge رونمایی کرده که امکان شارژ باتری تلفن هوشمند را بدون این که کاربر کار خاصی انجام دهد را میسر می‌کند. معمولا کاربران مجبورند کابل شارژر را به تلفن خود وصل کنند تا بتوانند باتری ابزار خود را شارژ کنند. در برخی تلفن‌های هوشمند مثل تلفن‌های رده‌بالای لومیا، یک روش شارژ بی‌سیم وجود دارد که از کاربر خواسته می‌شود تلفن خود را روی پد مخصوص این کار قرار دهد. اما در روشی که در بخش تحقیقاتی مایکروسافت توسعه پیدا کرده، سیستم شارژر به صورت خودکار تلفن هوشمند را روی میز تشخیص داده و ان را از طریق اشعه نور شارژ می‌کند.

Microsoft-Autocharge-Illustration

روش کار Autocharge بدین صورت است که به طور خودکار محل تلفن را روی میز تشخیص می‌دهد و بدون این که کاربر کاری انجام دهد یا متوجه چیزی شود آن را شارژ می‌کند. این کار با دو تکنیک انجام می‌پذیرد. اولی استفاده از تکنیک شارژ خورشیدی در فضای بسته است که می‌تواند با استفاده از یک اشعه نور تلفن هوشمند را شارژ کند و دوم استفاده از تکنیکی مبتنی بر پردازش تصویر است که می‌تواند محل تلفن را به طور خودکار تشخیص داده و آن را دنبال کند. نتیجه این می‌شود که AutoCharge قادر خواهد بود بدون دخالت کاربر، تلفن وی را شارژ کرده و بدین ترتیب تجربه کاربری را به شکل چشمگیری بهبود بخشد.

در صورتی که مایکروسافت بتواند این فناوری را روی تلفن‌های هوشمند خود ارائه کند، این یک برگ برنده برای ویندوزفون در برابر رقبا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات