سایانوژن‌مود 12 برای تلفن‌های اکسپریای سونی ارائه می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
پروژه سایانوژن مود به زودی برای تلفن‌های قدیمی و جدید سونی ارائه می‌شود. تیم سایانوژن به دلیل آن که محصولات سونی بیشتر مورد توجه توسعه‌دهندگان و پروژه اندروید متن باز است، نسخه‌های نایتلی سایانوژن مود با اندروید آبنبات چوبی را برای تلفن‌های سونی منتشر خواهند کرد.
تبلیغات

تیم سایانوژن‌مود چندین سال است که نسخه ویژه سفارشی شده اندروید را برای تلفن‌های مختلف ارائه می‌کند. با ارائه نسخه ۵ آبنبات چوبی اندروید، بسیاری منتظر هستند تا سایانوژن نیز رام‌های سفارشی مبتنی بر این نسخه را منتشر کند. نسخه‌های Nightly این رام با اندروید 5 هم‌اکنون منتشر شده‌اند و بسیاری از کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. نسخه‌های نایتلی، رام‌هایی هستند که هنوز با نسخه نهایی فاصله دارند و هر ۲۸ روز تا یک‌ماه، یک بار بروزرسانی می‌شوند و ایرادات آنها برطرف می‌شود. این روند آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا به یک رام پایدار و کامل برسند.

تلفن‌های سونی، پس از سری نکسوس بیش از سایر تلفن‌های اندرویدی مورد توجه جامعه متن باز و افراد خبره در پروژه AOSP یا «اندروید متن باز» قرار می‌گیرند و به همین دلیل هم یکی از اولین تلفن‌هایی هستند که رام‌های سفارشی مختلی برای آنها ارائه می‌شود. سایانوژن‌مود 12 هم از چند روز پیش با نسخه‌های نایتلی برای برخی تلفن‌ها و تبلت‌های سونی ارائه شده و به زودی برای تعداد بیشتری ارائه خواهد شد. این رام‌ها دارای سیکل بروزرسانی «هر شب یک بسته بروزرسانی» هستند!

cyanogenmod-12

لیست تلفن‌های سونی که رام‌های نایتلی برای آنها ارائه خواهند شد، به زودی منتشر می‌شود، ولی احتمال می‌رود در بین آنها گزینه‌هایی  چون اکسپریا Z3 تبلت کامپکت نسخه وای‌فای و سری محصولات خانواده اکسپریا Z2 مثل تبلت و تلفن کامپکت این سری وجود داشته باشند. پس از آنها نیز نوبت به خانواده Z1 شامل اکسپریا Z1 و Z1 Compact می‌رسد که به زودی رام سایانوژن ۱۲ برای آنها نیز ارائه خواهد شد. توسعه‌دهندگان این رام سفارشی متن باز، قصد دارند شیرینی آبنبات چوبی را به محصولات خانواده Xperia Z نیز بچشانند و تلفن‌های اکسپریا زد وان و زد اولترا نیز از این رام بهره‌مند خواهند شد. قدیمی‌ترین محصولاتی که این رام سفارشی را دریافت می‌کنند نیز تلفن‌های میان‌رده Xperia T و Xperia V هستند. این که تلفن‌های پرچمدار قدیمی که دیگر توسط شرکت‌ها بروزرسانی نمی‌شوند، توسط این انجمن پشتیبانی می‌شوند بسیار جذاب و دلچسب است و کاربران این تلفن‌ها را خوشحال خواهد کرد.

آیا شما هم یک تلفن قدیمی سونی دارید؟ اگر این گونه است منتظر رام‌های سایانوژن 12 برای آنها باشید تا بتوانید از جدیدترین نسخه اندروید روی تلفن خود بهره ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات