زومجی: آیا سونی هم مانند مایکروسافت قیمت کنسول خود را کاهش خواهد داد؟

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
کاهش و افزایش قیمت ایکس‌باکس وان هم داستانی دارد! به هر حال مایکروسافت دوباره قیمت کنسول نسل هشتمی خود را کاهش داد و این‌بار هیچ تاریخی برای انقضا آن اعلام نکرد. اما واکنش سونی چه خواهد بود؟ زومجی در مقاله‌ای، این سوال را با تحلیل عملکردهای گذشته و آینده‌ی این دو شرکت در صنعت‌ بازی‌سازی مورد بررسی قرار داده است.
تبلیغات

مایکروسافت روزهای اول نسل هشتم را خوب شروع نکرد، کینکت را به اجبار به مشتریان خود فروخت و به دنبال آن قیمتی بالا برای کنسول خود انتخاب کرد. همین قیمت بالا سبب شد تا از غافله فروش عقب بماند و سونی بازار را با کنسول ارزان‌تر در دست بگیرد. اگرچه مایکروسافت مدتی بعد کنسول نسل هشتمی خود را بدون کینکت معرفی و هم قیمت با پلی‌استیتشن 4 عرضه کرد. تلاش مایکروسافت تاثیر خود را گذاشت و به فروش کنسول نسل هشتمی این شرکت کمک کرد اما نتوانست مسیر خریداران را به سوی خود عوض کند. مایکروسافت دلیلی به خریداران نداد تا به جای خرید پلی‌استیشن 4، کنسول این شرکت را خریداری کنند.

مایکروسافت کاری غیرقابل تصور یا به عبارتی دقیق‌تر آن چیزی که چند ماه پیش تصور آن سخت بود را انجام داد. ایکس‌باکس وان در حالی به رقابت خود با کنسول سونی ادامه می‌داد که حتی در خانه خود، آمریکای شمالی هم غافله را به ژاپنی‌ها باخته بود. مایکروسافت که ۱۱ ماه پیایی را پشت سر سونی حرکت می‌کرد، با یک کاهش قیمت ناگهانی توانست بازار آمریکا را که در نسل پیش متعلق به آن‌ها بود، از ژاپنی‌ها پس بگیرد

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات