آموزش ذخیره‌سازی صفحات وب به صورت PDF در آیپد

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
اگر در یک صفحه اینترنتی مفید هستید و می‌خواهید آن را بعدا مطالعه کنید، می‌توانید آن را بر روی مرورگر خود ذخیره کرده یا حتی به صورت یک سند پی‌دی‌اف ذخیره کنید. در ادامه روش مبتنی بر وب ذخیره صفحات را به صورت فایل PDF در آیپد با هم بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

دنیای اینترنت سرشار از اطلاعات مفید است که توصیه می‌شود تا آنجا که ممکن است با استفاده از این اطلاعات سعی در بالا بردن معلومات و سطح آگاهی‌های خود کنیم. اگرچه معمولا برای دسترسی به این اطلاعات نیاز به اتصال اینترنتی داریم ولی روش‌هایی برای ذخیره‌ی این صفحات وب روی ابزار هوشمند شما وجود دارد تا در فرصت دیگری بدون نیاز به اینترنت این مقالات را مطالعه کنید. برای مثال اگر در یک صفحه اینترنتی مفید هستید و می‌خواهید آن را بعدا مطالعه کنید، می‌توانید آن را بر روی مرورگر خود ذخیره کرده یا حتی بهتر آن را به صورت یک سند پی‌دی‌اف ذخیره کنید. سند PDF تقریبا در هر ابزار هوشمندی قابل استفاده است و یک راه حل مفید برای ذخیره اطلاعات ارزشمندی است که مایل هستید تا در فرصت مناسب‌تری مطالعه کنید. اما اگر شما یک آیپد دارید و دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید صفحات وب را در آیپد به صورت PDF ذخیره کنید، با ما همراه باشید. در این روش از یک تبدیل کننده صفحات وب به PDF مبتنی بر وب استفاده خواهیم کرد.

برای شروع، مرورگر سافاری را روی آیپد خود اجرا کنید.

savepdfipad-safari

آدرس http://www.google.com/ را در نوار آدرس وارد کنید. ما از این لینک فقط برای ساخت یک بوک‌مارک که شما از آن برای تبدیل فایل‌های پی‌دی‌اف خود بهره خواهید برد، استفاده می‌کنیم.

savepdfipad-url

وقتی که صفحه بارگذاری شد، روی دکمه Share کلیک کنید (آیکون فلش رو به بالا) و بعد عبارت Add Bookmark را انتخاب کنید. تا اینجا شما صفحه فعلی را به عنوان یک بوک‌مارک در سافاری ذخیره کرده‌اید.

savepdfipad-bookmark

پنجره زیر به همراه نام بوک‌مارک و URL آن ظاهر می‌شود. در قسمت نام بوک‌مارک عبارت Save as PDF را وارد کنید و فیلد مربوط به URL را به همان حالتی که هست، رها کنید.

savepdfipad-new

حالا روی نوار بوک‌مارک‌ها کلیک کرده و Edit را انتخاب کنید. این امر شما را قادر می‌سازد تا بوک‌مارک‌های ذخیره شده را ویرایش کنید. بنابراین Save as PDF را که در مراحل قبل ساختید، انتخاب کنید.

savepdfipad-edit

اینجا می‌توانید بوک‌مارک خود را ادیت کنید. نام بوک‌مارک را به همان حالتی که هست رها کنید و در قسمت URL عبارت زیر را کپی کنید:

javascript:pdf_url=location.href;location.href='http://pdfmyurl.com?url='+escape(pdf_url)

savepdfipad-link

روی بازگشت (Return) کلیک کنید و در پنجره بعد Done را کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره گردد.

حالا وقت آن رسیده که یک صفحه وب را به صورت پی‌دی‌اف ذخیره کنیم. به هر صفحه‌ وب که مایل به ذخیره آن به صورت PDF هستید، بروید و سپس نوار بوک‌مارک‌ها را انتخاب کنید. وقتی بوک‌مارک‌ها ظاهر شدند، روی بوک مارک Save as PDF که در مراحل بالا ساخته بودید، کلیک کنید. از این جا به بعد همه چیز به طور خودکار انجام شده و این صفحه به صورت پی‌دی‌اف برای شما ذخیره می‌شود.

savepdfipad-save

حالا شما باید بتوانید که این صفحه را به صورت PDF در مرورگر خود ببینید. در گوشه سمت راست بالای صفحه، گزینه‌ای برای باز کردن فایل پی‌دی‌اف در iBook یا هر نرم‌افزار اجرا کننده فایل‌های PDF موجود است.

قابلیت ذخیره صفحات وب به صورت PDF بسیار کاربردی است و به خصوص برای دانشجویانی که بخواهند مقالاتی را به صورت PDF ذخیره کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، مفید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات