ایلان ماسک مسیر آزمایشی هایپرلوپ را در تگزاس خواهد ساخت

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک مولتی میلیاردر عرصه‌ی فناوری است که همچنان به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تحقق آرزوهای خود در عرصه‌ی فناوری ادامه می‌دهد. وی روز جمعه خبر از احداث مسیر آزمایشی هایپرلوپ (Hyperloop) در ایالت تگزاس داد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد عطش ایلان ماسک برای تحقق ایده‌هایی که در ذهن دارد، هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد. وی ابایی از سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در پروژه‌های خود ندارد و مصرانه درصدد رسیدن به طرح‌هایی است که بصورت استادانه‌ای پرورش داده است. تلاش برای ساخت موشک‌های چند بار مصرف برای سفر به فضا و تحقق آرزوی دیرینه‌ی انسان برای ساخت شهر در مریخ با تاسیس کمپانی اسپیس‌ایکس و تولید خودروهای الکتریکی با نگاهی به تولید خودروهای هوشمند بدون راننده تحت کمپانی تسلا از جمله‌ی مواردی است که وی آن‌ها را به مرحله‌ی اجرا رسانده است. البته در این بین نباید فعالیت اخیر وی در تاسیس یک شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای را از یاد برد که به تنهایی یک سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری را می‌طلبد.

جمعه‌ی گذشته ماسک خبر از ساخت مسیر آزمایشی هایپرلوپ در تگزاس داد. هایپرلوپ شبکه‌ای ارتباطی متشکل از لوله‌های ارتباطی است که واگن‌ها در آن با فشار هوا و سرعتی بیش  از سرعت صوت حرکت خواهند کرد. ماسک مسیر آزمایشی تگزاس را برای برگزاری رقابت‌هایی در این حوزه بین دانشگاه‌های مختلف احداث می‌کند. این امر علاوه بر ایجاد بستری برای تحقیقات دانشمندان و دانشجویان، به پیشبرد اهداف طرح هایپرلوپ ماسک نیز کمک خواهد کرد که روز به روز به بهره‌برداری تجاری از آن نزدیک شود. ایلان ماسک در این رابطه سندی ۵۷ صفحه‌ای را نیز در توضیح طرح خود منتشر کرده است. ماسک در نظر دارد تا شبکه‌ی تونلی خود را بین شهر‌های مهم آمریکا گسترش داده و زمان مورد نیاز برای سفر بین  شهرها را کاهش دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات