تایپ آسان در گوشی‌های‌هوشمند با کیبورد کوچک TextBlade

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
تایپ‌کردن در گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌ها امری دشوار است. کیبوردهای نرم‌افزاری در این گجت‌ها حدود نیمی از فضای صفحه‌ی نمایش را اشغال می‌کند و کیبوردهای سخت‌افزاری نیز عملکرد مناسبی نداشته و حجم زیادی را اشغال می‌کنند. کمپانی WayTools کیبوردی را با عنوان TextBlade تولید کرده که اندازه‌ی آن کوچک‌تر از آیفون ۴ بوده و بسیار خوش‌دست به نظر می‌رسد.
تبلیغات

کیبورد سخت‌افزاری تولید شده توسط کمپانی WayTools که TextBlade نام دارد نصف اندازه‌ی آیفون ۴ است و از این‌رو می‌توان آن را به‌راحتی حمل کرد. شاید از خود بپرسید که تایپ کردن با این کیبورد بسیار دشوار خواهد بود، اما کمپانی توسعه‌‌دهنده‌ی آن مدعی است که به‌دلیل استفاده از فناوری خاص در تولید این محصول، تایپ کردن با تکست‌بلید بسیار راحت است.

همانطور که در تصویر نیز ملاحظه می‌کنید، کیبورد مورد نظر از دوقسمت تشکیل شده که هر قسمت از وجود چهار کلید سخت‌افزاری هوشمند بهره می‌برد. هر کلید از قابلیت چند لمسی استفاده می‌کند که از این‌رو می‌توان روی کلید‌های بزرگ براحتی تایپ کرد. در کنار دو قطعه‌ی کیبورد، یک استند نیز در صورت درخواست مشتری ارائه می‌شود که می‌توان تبلت یا گوشی‌هوشمند را روی آن قرار داد تا بتوان با دیدن صفحه‌ی نمایش براحتی تایپ کرد.

TextBladeInt

تکست‌بلید با یافتن مکان دقیق لمس انگشت روی هر کلید، حرف مورد نظر را شناسایی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا از تایپ‌کردن حرف‌های دیگر جلوگیری شود. همچنین می‌توان با استفاده از قابلیت لمس‌هوشمند، به‌راحتی کلید‌های ترکیبی را نیز در این کیبورد مورد استفاده قرار داد. حاشیه‌ی کلید اسپیس نیز که در واقع همان کلید بزرگ تحتانی است، امکان تایپ نماد‌ها و اعداد را میسر می‌کند.

لینک دانلود

براساس ادعای کمپانی سازنده‌ی این کیبورد، علی‌رغم کوچک بودن اندازه‌ی این کیبورد، فضای زیادی در اختیار هر انگشت قرار دارد. برخلاف کیبوردهای قابل حمل موجود در بازار کاربر در زمان تایپ با این کیبورد تجربه‌ای مشابه کیبوردهای سنتی را خواهد داشت.

همانطور که در ویدئو نیز مشاهده می‌کنید، می‌توان در هر دقیقه ۱۰۰ کلمه را وارد کرد. همچنین استفاده از ویژگی دوم یعنی تایپ نماد‌ها و اعداد با استفاده از حاشیه‌ی کلید اسپیس نیز تکست‌بلید را در مقایسه با کلید لپ‌تاپ‌ها در وضعیت بهتری قرار می‌دهد.

تکست‌بلید یک گجت مفهومی نیست و می‌توان آن را ‌هم‌اکنون با قیمت ۹۹ دلار خریداری کرد. این کیبورد را می‌توان در کنار گجت‌های اندروید و iOS‌ مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات