واکنش اینتل به شایعات استفاده از پردازنده‌ی ساخت اپل در کامپیوترهای مک

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی پیش خبری مبنی بر پیش‌بینی KGI در زمینه ساخت حداقل یک کامپیوتر مک بدون پردازنده‌ی اینتل توسط اپل در زومیت منتشر شد. این شایعه به شکل گسترده‌ای پخش شد تا اینتل مجبور به اظهار نظر شود.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته KGI پیش‌بینی کرد که پردازنده‌های سری A اپل تا سال آینده آنقدر قوی‌ خواهند شد که بتوان از آن‌ها در کامپیوترهای مک نیز استفاده کرد. این موسسه‌ی تحلیلِ بازار، باور دارد که دو نسلِ بعدی پردازنده‌های اپل که احتمالا با نام A10 تولید خواهند شد، حداقل در مک‌بوک ایر مورد استفاده قرار خواهد کرد.

همین موضوع باعث شد تا مدیرعامل اینتل واکنش نشان دهد و به رابطه‌ی بسیار خوب بین این شرکت با اپل اشاره کند:

اپل همیشه تامین‌کنندگانی را انتخاب می‌کند که بیشترین ظرفیت و نوآوری را داشته باشند تا از طریق آن‌ها بتواند نوآوری در محصولات خود حفظ کند. اپل کمپانی است که بر پایه‌ی نوآوری بنا شده. پس کار ما آن است که در خلق این نوآوری شریک آن‌ها باشیم و آن‌ها نیز مایل هستند تا ما را در کنار خود داشته باشند.

جالب است بدانید که این پیش‌بینی KGI باعث شد تا ارزش سهام اینتل در هفته‌ی گذشته کاهش یابد. مدیرعامل اینتل نیز تلاش می‌کند تا تاثیر منفی این خبر را کاهش دهد.

سهام اینتل

KGI پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۶، پردازنده‌های A10 اپل از نظر قدرت و بازده بین Atom و Core i3 قرار خواهند گرفت. البته این موضوع را نمی‌توان فراموش کرد که اینتل در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ بسیار توانمند است و بعید به نظر می‌رسد که قدرت پردازنده‌های Core i3 این شرکت تا سال ۲۰۱۶ در همین حد و اندازه‌ی فعلی باقی بماند. مخصوصا اگر قرار باشد رقیبی در این بازه پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات