گوگل برای ساخت خودروهای‌هوشمند با خودروسازان مطرح جهان همکاری می‌کند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تولید خودروهای‌هوشمند موضوعی است که این روز‌ها بصورت جدی توسط کمپانی‌های مختلف دنبال می‌شود و گوگل نیز به‌عنوان یک کمپانی بزرگ در زمینه‌ی فناوری، حضور پررنگی در این حوزه داد. این کمپانی اخیرا به مذاکره با خودروسازان مطرح جهان پرداخته که هدف از آن حضور خوردوهای هوشمند در خیابان‌ها تاسال ۲۰۲۰ است.
تبلیغات

 براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از متخصصان گوگل، این کمپانی مذاکراتی با خودروسازان مطرح جهان انجام داده و گروهی از تولیدکنندگان قطعات را نیز برای تسریع امر تولید تجاری خودروهای هوشمند بدون راننده تا سال ۲۰۲۰ گرد هم آورده است.

کریس اورمسان، مدیر پروژه‌ی خودروی بدون راننده‌ی گوگل در این خصوص گفت:

نداشتن مذاکره با خودروسازان مطرح جهان٬ بزرگ‌ترین اشباهی بود که ما می‌توانستیم انجام دهیم. کمپانی‌های خودروسازی قادرند در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمند بسیار یاری کننده باشند.

براساس اطلاعات ارائه شده این خودروسازان شامل جنرال‌موتورز، فورد، تویوتا، دایملر و فولکس‌واگن هستند.

اورمسان اضافه کرد:

در صورتی که ما ادعای ساخت خودروهای هوشمند را به تنهایی مطرح کنیم، بسیار متکبرانه خواهد بود.

گوگل هنوز اعلام نکرده که چگونه در فرآیند تولید خودروهای هوشمند شرکت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل خود خودروی هوشمند بدون راننده تولید می‌کند یا با همکاری سایر خودروسازان، بستر نرم‌افزاری سیستم هوشمند را توسعه می‌دهد.

سال گذشته‌ی میلادی گوگل از خودروی بدون راننده‌ی خود رونمایی کرد که توسط متخصصان کمپانی Roush‌ در شهر دیترویت، قلب خودروسازی آمریکا طراحی و تولید شده بود.

جان لاکنر، مدیر بخش فناوری جنرال‌موتورز روز دوشنبه در اظهار نظری گفت:

جنرال‌موتورز آماده است تا با گوگل در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمند بدون راننده همکاری کند.

اورمسون در اظهار نظر خود مبنی بر تولید و عرضه‌ی خودروهای هوشمند در پنج ساله آینده، احتمال بروز مشکلات به موجب قوانین ایالتی را بسیار کمرنگ خواند. وی این سخنان را در واکنش به گفته‌های ایلان ماسک انجام داد. ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا موتور در جریان کنفرانس Automotive News World اعلام کرد که احتمالا به دلیل وجود مشکلات قانونی، استفاده از خودروهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد.

اورمسان به این نکته اشاره می‌کند که گوگل در حال توسعه و بهبود سیستم‌ها و کامپوننت‌های مورد نیاز در خودروهای‌هوشمند با همکاری سایر کمپانی‌ها است. از جمله‌ی این کمپانی‌ها که در زمینه‌ی تولید قطعات فعال هستند می‌توان به کانتیننتال، رابرت بوش، زد اِف و ال‌جی الکترونیکس اشاره کرد. گوگل در خودروی مفهومی هوشمند خود از تراشه‌ی تولید شده توسط انویدیا استفاده کرده بود. همانطور که در نمایشگاه CES 2015 نیز مشاهده کردید، انویدیا محصولات متنوعی را برای خودروسازان در این نمایشگاه معرفی کرد. در حال حاضر انویدیا تراشه‌های مورد نیاز کمپانی‌‌هایی چون آئودی و مرسدس‌بنز را تامین می‌کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کانتیتنتال، این کمپانی آلمانی مذاکرات با گوگل را برای تولید شماری از قطعات مورد نیاز خودروهای هوشمند از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز کرده است. از جمله‌ی قطعات تولیدی مورد نظر می‌توان به تایرها و بخشی از قطعات مکانیکی و الکترونیکی مورد نیاز در خودروها اشاره کرد.

گوگل در آینده‌ی نزدیک مجموعه‌ای از خودروهای‌هوشمند بدون راننده‌ی خود را برای تست روانه‌ی بازار خواهد کرد. گوگل به تازگی نمونه‌ی آزمایشی خودروی هوشمند خود را رونمایی کرده که در ظاهر شبیه فیات ۵۰۰ است. این خودرو مهم‌ترین المان‌های کنترلی خودروهای هوشمند را از قبیل پدال گاز و ترمز و همچنین فرمان ندارد.

اورمسان با اشاره به معرفی خودروی هوشمند مفهومی مرسدس‌بنز که در جریان نمایشگاه CES 2015 با نام F015 معرفی شد، طراحی ظاهری خودروی گوگل را نشان‌دهنده‌ی ظاهر خودروی گوگل نخواند. وی با اشاره به ظاهر هواپیماهای امروزی در مقایسه با اولین نمونه‌ی توسعه یافته توسط برداران رایت، نوید طراحی بهتری را در آینده برای خودورهای هوشمند داد.

اورمسان عنوان کرده که خودروهای‌هوشمند بدون راننده می‌توانند تحول عظیمی را در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند. با استفاده از این امکان افرادی که به دلایلی چون نابینایی، ناتوانی جسمی و موارد دیگر توانایی رانندگی ندارند، می‌توانند بدون نیاز به دیگران از خودرو استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات