بدنه‌ی هواپیمای ایرآسیا توسط یک ناو سنگاپوری پیدا شد

پنج‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره گمانه‌زنی‌ها در‌باره‌ی هواپیمای ایرآسیا به پایان رسید و یک ناو سنگاپوری بدنه اصلی هواپیمای ایرباس وابسته به خطوط هواپیمایی ایرآسیا را پیدا کرد. بدنه اصلی هواپیمای مسافربری ایرآسیا که در آب‌های دریای جاوه سقوط کرده مشاهده و از آن عکسبرداری شده است.
تبلیغات

وزیر دفاع سنگاپور تصویر قطعه‌ای از هواپیمای مسافربری شرکت ایرآسیا را که توسط یک زیردریایی بدون سرنشین گرفته شده در فیسبوک خود منتشر کرده و گفته است که علایم و کلماتی که روی این بدنه نقش بسته نشان می‌دهد که به این هواپیما تعلق دارد.

ایرآسیا یک شرکت مالزیایی متخصص در زمینه سفرهای هوایی ارزانقیمت است و روی بدنه هواپیماهای آن شعار "حالا همه می‌توانند پرواز کنند" نوشته شده است.

پیشتر، سرپرست اندونزیایی عملیات جستجو گفته بود که "ظاهرا" بدنه اصلی هواپیما مشاهده شده اما هنوز نمی‌تواند این خبر را تایید کند. به گفته او، در صورتی که این قطعه زیاد سنگین نباشد، کوشش خواهد شد به طور کامل از آب خارج و سپس داخل آن بررسی شود اما اگر قطعه سنگین باشد، ممکن است لازم شود غواصان وارد آن شوند و به جستجو بپردازند.

هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت مالزیایی ایرآسیا که با ۱۶۲ مسافر و خدمه از اندونزی عازم سنگاپور بود در روز ۲۸ دسامبر ناپدید شد و جستجوهای بعدی نشان داد که در آب‌های دریای جاوه سقوط کرده است.

پیشتر، گزارش شده بود که غواصان توانسته‌اند جعبه سیاه هواپیما، حاوی اطلاعات پرواز را نیز بیابند و از آب بیرون بکشند. بررسی اطلاعات موجود می‌تواند به کشف دلیل سقوط هواپیما کمک کند.

تاکنون، قطعاتی از هواپیما و اجساد شماری از سرنشینان آن از آب بیرون آورده شده و در صورت دسترسی به بدنه اصلی، احتمال دارد اجساد بیشتری یافته شود. شرکت ایرآسیا گفته بود که مهمترین مساله برای این شرکت یافتن اجساد و تحویل آنها به خویشاوندان قربانیان این پرواز است.

پیش از قطع تماس هواپیما با برج مراقبت، خلبان در تماس با برج مراقبت درخواست کرده بود که به دلیل توفان شدید، مسیر پرواز تغییر یابد اما هنوز مشخص نیست که به چه دلیل هواپیما سقوط کرده است.

هواپیمای ایرآسیا سومین هواپیمای مسافربری متعلق به یک شرکت مالزیایی بود که در سال گذشته سقوط کرد. در ماه مارس سال گذشته، یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین در مسیر پرواز از این کشور به چین ناپدید شد و هنوز اثری از آن به دست نیامده است.

در ماه ژوئیه نیز هواپیمای دیگری متعلق به این شرکت با ۲۹۸ سرنشین در مسیر پرواز از هلند به مالزی در شرق اوکراین سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. به گفته منابع غربی، این هواپیما با موشک ضدهوایی جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین سرنگون شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات