عرضه آزمایشی گوشی هوشمند ماژولار Ara در پورتوریکو

پنج‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دومین کنفرانس توسعه‌دهندگان پروژه Ara را امروز برگزار کرد و طی آن چشم‌اندازی از زمان و چگونگی ارائه گوشی هوشمند ماژولار خود به بازار ارائه کرد. شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در این کنفرانس بیان شد، برنامه‌ی گوگل برای انتخاب یک کشور جهت ارائه آزمایشی این محصول در نیمه دوم  سال میلادی جاری بود.
تبلیغات

متاسفانه این کشور انتخاب شده و اگر می‌خواهید تا با گوشی هوشمند Ara از نزدیک آشنا شوید باید ساکن پورتو ریکو باشید. وقتی که این گوشی هوشمند در منطقه پورتو ریکو عرضه شود، کاربران باید بتوانند گوشی‌های خود را از طریق بازار Ara و اَپ‌های تنظیمی شخصی‌سازی کنند. گوگل اعلام کرده تا زمان عرضه، حدود 20 تا 30 ماژول در 10 دسته‌بندی مختلف برای مشتریان ارائه می‌کند.

پاول ارمنکو مدیر پروژه Ara در مورد دلیل انتخاب یک بازار آزمایشی می‌گوید:

در واقع می‌خواهیم بررسی کنیم که نقاط قوت گوشی هوشمند آرا کدام است و این گوشی هوشمند در چه مواردی ضعیف عمل می‌کند و این که چه نکاتی را در ساخت این گوشی هوشمند فراموش کرده‌ایم تا نیاز مشتریان را به طور کامل برآورده کنیم.

اما اگر قرار باشد تا طی یک دوره آزمایشی گوشی هوشمند آرا مورد امتحان کاربران قرار بگیرد، حتما باید سخت‌افزارهای مورد نیاز این گوشی به طور کامل ساخته شده باشند. در حال حاضر برنامه گوگل برای آرا، قادر ساختن این گوشی هوشمند برای برقراری تماس تحت شبکه 3G و البته ایجاد قابلیت تغییر ماژول‌های مختلف برای این گوشی هوشمند است.

این ویژگی‌ها بدون تردید به عنوان بهبودهایی بر طرح Spiral 2 اعمال خواهند شد و البته دو ویژگی بسیار مهم برای داشتن یک گوشی هوشمند Ara واقعی به حساب می‌آیند. گوگل سخت در تلاش است تا این قابلیت‌ها را به Spiral 2 اضافه کند تا در سه ماهه دوم سال 2015 شاهد معرفی مدل Spiral 3 باشیم.

انتظار می‌رود وقتی گوگل وارد فاز Spiral 3 شود، تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا گوشی هوشمند آرا را از نظر فنی به گوشی‌های هوشمند فعلی بازار برساند و این گوشی را به قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شبکه 4G LTE، طول عمر باتری یک روز، دوربینی که قادر به رقابت با دوربین پرچم‌داران بازار باشد و البته 20 تا 30 ماژول سخت‌افزاری مختلف که انعطاف‌پذیری مورد نظر گوگل را به کاربر در انتخاب ماژول دلخواه می‌دهند، مجهز کند. گوگل همچنین اعلام کرده که امکان استفاده از پلتفرم آرا برای تولید کنندگان فناوری‌های نوظهور در زمینه باتری وجود دارد. زمانی که چرخه تولید سخت‌افزار Spiral 3 کامل شود، این گوشی هوشمند برای عرضه در بازار آزمایشی پورتو ریکو آماده خواهد بود.

بدون تردید به محض این که اخبار جدیدتری در مورد پروژه آرا منتشر شود، شما را در جریان آن خواهیم گذاشت. نظر شما در مورد این گوشی هوشمند ماژولار چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات