مک‌بوک‌ایر ۱۲ اینچ با نمایشگر رتینا همین فصل عرضه می‌شود

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که شایعه عرضه‌ی مک‌بوک ایر ۱۲ اینچ با صفحه‌نمایش رتینا به گوش می‌رسد. حال شواهد نشان می‌دهد که اپل بالاخره تصمیم گرفته این لپ‌تاپ را سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

اکثر اولترابوک‌های ویندوزی به صفحه نمایش با رزولوشن بالا مجهز شده‌اند. در این بین اولترابوک اپل که با نام مک‌بوک ایر به فروش می‌رسد، همچنان از رزولوشن پایینی برخوردار است. دیجی‌تایمز - رسانه‌ی نزدیک به تولیدکنندگان آسیایی، گزارش داده که کارخانه‌‌ی کوانتا ۳۰ هزار کارمند جدید استخدام می‌کند تا بتواند نیاز اپل برای تولید اپل‌واچ و مک‌بوک ایر رتینا را پوشش دهد.

دیروز گزارش شد که مک‌بوک‌ایر ۱۲ اینچ رتینا قرار است جایگزین هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچ فعلی این لپ‌تاپ شود. با این حال اپل نسخه‌ی ۱۳ اینچ قدیمی را با قیمت پایین‌تر عرضه خواهد کرد.

اینتل در CES امسال از پردازنده‌های نسل پنجم خود با نام Broadwell رونمایی کرد. این پردازنده‌ها که بر اساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید می‌شوند٬ احتمالا در مک‌بوک ایر جدید نیز بکار گرفته می‌شوند. این پردازنده‌ها بدون فن نیز قابل استفاده هستند و از این بابت، امکان باریک‌تر شدن مک‌بوک ایر جدید نیز وجود دارد. صفحه‌نمایش رتینا مصرف انرژی به مراتب بالاتری در مقایسه با صفحه‌نمایش‌ِ مک‌بوک‌ایرِ فعلی خواهد داشت اما از جایی که پردازنده‌ی نسل پنجم اینتل، مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و بدون فن کار می‌کند می‌تواند مصرف انرژی بیشترِ نمایشگر را جبران کند.

براساس اطلاعات غیر رسمی، مک‌بوک ایر ۱۲ اینچ قرار است از USB 3.1 و کانکتور نوع C پشتیبانی کند. در این کانکتور می‌توان کابل USB را از هر جهت وارد درگاه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات