محققان موفق شدند براساس لایک‌‌های کاربر، شخصیت وی را حدس بزنند

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
دانشمندان در دانشگاه کمبریج و استنفورد، موفق به توسعه‌ی نرم‌افزاری شده‌اند که با تحلیل لایک‌های انجام شده در فیس‌بوک، می‌تواند شخصیت کاربر را تشخیص دهد. این نرم‌افزار حتی قادر است بهتر از دوستان کاربر، شخصیت وی را توصیف کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط محققان دانشگاه استنفورد و کمبریج، می‌توان شخصیت افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک را از طریق لایک‌‌های انجام شده، دریافت. این محققان برای اثبات ادعای خود، یک نرم‌افزار را توسعه داده‌ و با استفاده از آن ۸۵٫۰۰۰ کاربر فیس‌بوک را مورد آزمایش قرار داده‌اند تا به این موضوع پی‌ببرند که آیا تمایلات افراد می‌تواند گویای شخصیت وی باشد یا خیر؟

LikeData

محققان با ایجاد یک تحقیق در MyPersonallity کار خود را آغاز کرده‌اند. سپس از دوستان و آشنایان فرد مورد نظر خواسته‌اند تا نظر خود را در مورد فردی که سوژه‌ی تحقیق بوده بصورت جداگانه و مشخص بیان کنند. نتیجه‌ی به‌دست آمده از این تحقیق بسیار جالب توجه است؛ بطوریکه این نرم‌افزار موفق شده تا با بررسی تنها ۷۰ لایک، نظرات دقیق‌تری را در مقایسه با دوستان فرد مورد نظر، بیان کند. اما این پایان ماجرا نیست؛ نرم‌افزار مورد نظر می‌تواند با بررسی ۱۵۰ لایک، حتی بهتر از پدر و مادر فرد مورد نظر، به توصیف وی بپردازد. در تحقیق انجام شده تعداد لایک‌های متوسط به ازای هر کاربر ۲۲۷ عدد بود. این نرم‌افزار تنها موفق به شکست همسران افراد مورد آزمایش نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات