وام مسکن نخبگان 25 درصد افزایش یافت

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
این روزها خبرهای خوشی برای نخبگان کشور به گوش می‌رسد؛ چنانکه امروز معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش بیست و پنج درصدی وام مسکن نخبگان و استعداد های برتر و رسیدن آن به یک میلیارد ریال خبر داد.
تبلیغات

دکتر یدالله اردوخانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به تسهیلاتی که به استعدادهای برتر و نخبگان ارائه می‌شود، گفت:

یکی از این تسهیلات، وام مسکن است که طبق سنوات گذشته این تسهیلات 800 میلیون ریال بود که امسال به یک میلیارد ریال افزایش یافت؛ این تسهیلات توسط بانک‌های عامل، ملت، تجارت، رفاه پرداخت می‌شود و 599 نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های مذکور معرفی شده‌ند.

اردوخانی در ادامه‌ی این نشست مطبوعاتی در مورد وضعیت سود این تسهیلات افزوده است:

درسال جاری نرخ سود این وام 22 درصد است که بنیاد ملی نخبگان 7 درصد مابه‌التفاوت سود آن را پرداخت می‌کند؛ در واقع این نرخ سود برای استعدادهای برتر و نخبگان 15 درصد می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان یادآورشد:

به استعدادهای برتر و نخبگان استان تهران وام ودیعه مسکن 250 میلیون ریال و به این افراد در شهرستان‌ها 150 میلیون ریال پرداخت می‌شود. تاکنون 25 میلیارد ریال از این وام توسط صندوق رفاه وزارت علوم و صندوق رفاه وزارت بهداشت پرداخت شده است که همه از اعتبارات بنیاد ملی نخبگان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان از دیگر تسهیلات نخبگان و استعدادهای برتر به بیمه‌ی تکمیلی استعداد برتر اشاره کرد و گفت:

امسال برای اولین‌بار فراخوان این بیمه تکمیلی ارائه شده و مشمولان تحت پوشش آن قرار می گیرند.

اردوخانی در ادامه به بیمه تکمیلی اساتید برجسته جایزه علامه‌طباطبایی و جایزه شهید آوینی اشاره کرد العام کرد که تمام این افراد تحت پوشش بیمه‌ی تکمیلی اساتید برجسته قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به برخی از تسهیلات جایزه‌ی علامه‌طباطبایی پرداخت و گفت:

به هریک از برندگان جایزه علامه طباطبایی گرنت 800 میلیون ریالی تعلق می‌گیرد که قبلاً این مبلغ 500 میلیون ریال بود. از دیگر تسهیلات برندگان جایزه علامه طباطبایی این است که این افراد هرکدام میزبان 4 محقق پسادکتری هستند که زیر نظر این استاد میزبان تحقیق می‌کنند و حقوق پسادکتری مطابق با حقوق یک استاد یار پایه یک توسط بنیاد پرداخت می‌شود.

دکتر اردوخانی در ادامه‌ی این نشست، خبرهای خوش دیگری هم برای نخبگان داشت و اعلام کرد:

استعدادهای برتر و نخبگان از جایزه معنوی حج عمره به همراه یک نفر از اقوام درجه یکشان برخوردار می‌شوند و هزینه هر دوی آنها توسط بنیاد پرداخت می‌شود که در سال جاری 370 نفر اعزام خواهند شد.

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در ادامه به اعطای جایزه شهید چمران به محققان پسادکتری اشاره کرد و گفت:

استعدادهای برتر تحت حمایت بنیاد قرار گرفته و پس از اخذ مدرک دکتری، یک تا دو سال در یک دانشگاه معین تحقیق می‌کنند. این افراد نیز مانند جایزه علامه‌طباطبایی از حقوق یک استادیار پایه یک برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه به بورس شهید احدی اشاره کرد و گفت:

این بورس به دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد برتر که تحت حمایت بنیاد هستند تعلق می گیرد؛ این بورس دکتری است که طی 4 سال به مبلغ 500 میلیون ریال به دانشگاه مجری پرداخت می‌شود.

اردوخانی در ادامه به طرح شهاب اشاره کرد و گفت:

براساس این طرح، استعدادهای برتر 31 استان در مقطع چهارم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش شناسایی می‌شوند.

وی در ادامه از دیگر حمایت های بنیاد ملی نخبگان به پشتیبانی از مسابقات مهارتی، گرنت استادان جوان به مبلغ 200 میلیون ریال ، جایزه‌ی تحصیلی صاحبان استعداد برتر اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در پایان افزود:

80 درصد اعتبارات بنیاد ملی جهت فعالیت‌ها و اقدامات هزینه می‌شود و 20 درصد این اعتبارات هزینه پرسنلی است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات