رنوو همراه با فناوری Drive CX انویدیا به نمایش درآمد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده تگرا X1 ساخت انویدیا که با فناوری DRIVE CX این شرکت ترکیب شده، بخشی از برنامه انویدیا برای ورود به بازار کنسول خودروهای هوشمند است. رنوو جزو اولین خودروهایی است که به این سیستم مجهز می‌شود.
تبلیغات

رنوو خودروی کوپه‌ی خود را پیش‌تر معرفی کرده بود. حال انویدیا در یک پروژه مشترک با گروه خوروسازی Renovo کنسول هوشمند مجهز به پردازنده تگرا X1 را داخل خودوری الکتریکی کوپه تعبیه کرده است. نتیجه کار بسیار جالب است٬‌ چرا که قدرت بالای نرم‌افزاری انویدیا را نشان می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی کنسول خود را برای این خودرو بهینه کرده است. 

IMG 0756slashgear-1280x856nvidia

اوایل هفته قبل انویدیا نسل بعدی پردازنده تگرا K1 را این بار با نام تگرا X1 معرفی کرد. بنابراین مدت زیادی از زمان معرفی پردازنده تگرا X1 و البته فناوری NVIDIA DRIVE CX نمی‌گذرد که هم‌اکنون شاهد اولین خودرویی در دنیا هستیم که مجهز به فناوری جدیدترین پردازنده انویدیا است.

IMG 0758slashgear

کریستوفر هایزر مدیر عامل رنوو در این زمینه می‌گوید:

انویدیا قادر است اطلاعات گرافیکی و برنامه‌نویسی مورد نیاز راننده و سرنشینان خودرو را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد کند. آنچه که در خودرو مشاهده می‌کنید، سیستم عامل مخصوص خود ما برای خودرو است ولی این سیستم عامل بر اساس استانداردهای خودرو  با پلت‌فرم سایر تولید کنندگان یکپارچه طراحی شده است. این امر ما را قادر ساخت تا به سرعت بتوانیم با پلت‌فرم انویدیا درایو CX هماهنگ شویم.

خودروی رنوو کوپه مجهز به دو پنل دیجیتالی است که از پردازنده تگرا X1 قدرت می‌گیرند. این پنل‌ها به طور کامل با سیستم‌های موجود در خودرو یکپارچه و به آنها متصل هستند.

firstslashgear

 طبق اعلام مدیر عامل شرکت رنوو، تحویل این خودرو به مشتریان در اواخر سال 2015 صورت می‌گیرد و در این فاصله تست‌های نهایی روی این خودرو صورت خواهد گرفت. طبق گفته کریستوفر هایزر، کیفیت و قابلیت اطمینان دو مولفه بسیار مهم برای شرکت رنوو است و این امر فقط با تست‌های مکرر این خودرو حاصل خواهد شد.

IMG 0760slashgearrenovo

البته تصاویری که از این خودرو مشاهده می‌کنید، الزاما شکل نهایی این خودرو نیست و ممکن است تغییراتی در طراحی ظاهری رنوو کوپه EV صورت گیرد. برای مثال نسخه نهایی فاقد نوار سبز رنگ و لوگوهای انویدیا که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، خواهد بود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات