شورلت ولت ۲۰۱۶ رسما در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
شورلت پس از رونمایی مختصر از ولت ۲۰۱۶ در CES 2015، رونمایی کامل و ارائه‌ی مشخصات فنی این خودروی هیبریدی را به نمایشگاه دیترویت موکول کرده بود. ساعاتی پیش شورلت از نسل جدید ولت پرده برداشت که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و جزئیات آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

 نسل جدید شورلت ولت قادر است تا با اتکا به موتور الکتریکی و باتری لیتیومیِ ۱۸.۴ کیلووات ساعتی تا ۸۰ کیلومتر به مسیر خود ادامه دهد. مصرف ولت در حالت استفاده ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در مقایسه با نسل گذشته که فقط گنجایش چهار نفر را داشت، ولت ۲۰۱۶ می‌تواند از پنج نفر پذیرایی کند. ظرفیت باتری نسل پیشین ۱۷.۱ کیلووات ساعت بود که از این‌رو حداکثر مسافت طی شده به ۶۱ کیلومتر محدود می‌شود. مصرف نسل پیشین این خودرو ۶.۱ کیلومتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با مقایسه‌ی این دو نسل می‌توان به این نتیجه رسید که شورلت نسل جدید را بهینه‌تر از پیش روانه‌ی بازار کرده است.

Volt 1

جنرال موتورز اعلام کرده نسل جدید اولین خودروی هیبریدی قابل شارژ توسط برق شهری را با بررسی داده‌های نسل‌های پیشین ولت طراحی و تولید کرده است. از جمله‌ی تغییرات مدنظر کاربران می‌توان به درخواست برای افزایش برد حرکتی خودرو و همچنین استفاده از پیشرانه‌ی بنزینی پرقدرت‌تر و کم‌صداتر اشاره کرد. جنرال‌موتورز در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر در کنار موتور الکتریکی بهره می‌برد. شورلت محل اتصال کابل برق را نیز تغییر داده و به جلوی درب راننده برده است. همچنین باید به بهبود سیستم ترمزگیری در کنار افزایش ظرفیت باتری‌های مورد استفاده اشاره کرد.

Volt 2

در کنار افزایش ظرفیت باتری مورد استفاده در نسل جدید شورلت ولت، جنرال‌موتورز از دو موتور الکتریکی در این خودرو بهره برده که در مقایسه با نسل پیشین ۱۲ درصد بهینه‌تر شده و ۴۵ کیلوگرم نیز از وزن آن کاسته شده است. پیشرانه‌ی این خودرو قادر است تا ۱۴۹ اسب بخار قدرت در گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار دهد. شورلت ولت جدید قادر است در ۸.۴ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهد که در مقایسه با نسل پیشین هفت درصد بهبود یافته است.

Volt 3

جنرال موتورز در نسل دوم ولت، المان‌های مدرن که این خودرو را تبدیل به خودرویی از آینده کرده بود، کاهش داده است. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به صفحه‌ی لمسی در پنل میانی اشاره کرد که در حال حاضر جای خود را به سیستم اطلاع‌رسانی معمول مورد استفاده در خودروهای امروزی داده است. البته با نگاه به تصاویر طراحی داخلی داشبورد و مقایسه آن با خودروهای تولید داخل، چیدمان کلید‌ها و عناصر مورد استفاده در این خودرو بسیار فوق‌مدرن است.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات