همگام با پیشروان: آسفالت‌هایی که خود را ترمیم می‌‌کنند

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
حتما شما هم در حین رانندگی در جاده‌های کشور عزیزمان با چاله‌ها و پستی و بلندی‌های موجود در آسفالت روبرو شده‌اید که به موجب آن تکان‌های وحشتناکی نصیب خودرو می‌‌شود. البته این مشکل نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط دنیا وجود دارد.
تبلیغات

در کشور ما به دلیل نگهداری بعضا ضعیف راه‌ها این شرایط قدری بدتر است. مثل همیشه راه حل مشکل نه در نالیدن و گلایه بلکه در کار و تلاش در راه علمی است. اریک اشنگل راه حلی برای مشکل ترک خوردگی اسفالت‌ها یافته اند که در نوع خود بسیار جالب توجه است.

آسفالتی که وی تولید کرده‌ می‌‌تواند به سادگی با اعمال حرارت خود را ترمیم کند و به روز اول خود برگردد. البته حتما پیش از این در مورد پلیمرهای خودترمیم شونده و حتی کاربرد آن‌ها در تلفن‌های هوشمند خوانده‌اید، اما بهتر است بدانید راه حلی که اریک اشنگل پیشنهاد داده‌اند بسیار ساده‌تر از پلیمرهایی با ساختارهای مولکولی عجیب یا بسیار هوشمندانه است. در حقیقت فرمولی که ایشان برای خودترمیم شوندگی آسفالت‌ها ارائه کرده‌اند به حدی ساده است که اگر شما هم آن را بدانید افسوس خواهید خورد که چرا چنین چیزی به ذهن‌تان خطور نکرده است. اگر مشتاقید بیشتر در این خصوص بدانید در ویدیوی ادامه ما را همراهی کنید.

بارگذاری ویدیو

لطفا پیشنهادها و انتقادهای خود را برای هرچه بهتر شدن "همگام با پیشروان" در بخش نظرات بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات