پس از تاخیری ۴ روزه، راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس پرتاب شد‍

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
چهار روز پیش و در خلال هیاهوی خبری نمایشگاه CES 2015، اسپیس‌ایکس قصد داشت تا راکت فالکون ۹ خود را روانه‌ی جو زمین کند، اما بروز مشکلاتی٬ این پرتاب را چهار روز به تاخیر انداخت تا اینکه فالکون ۹ امروز روانه‌ی فضا شد.
تبلیغات

 پرتاب انجام شده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای اسپیس‌ایکس و ایلان ماسک برخوردار است، چراکه قرار است پس از رها کردن کپسول دراگون در فضا (Dragon)، فالکون ۹ به جو زمین بازگشته و روی شناوری در سطح دریا به زمین بنشیند. شاید از نظر برخی این موضوع نیز اهمیت چندانی نداشته باشد، چراکه پیش از این نیز اسپیس‌ایکس موفق به نشاندن راکت پرتاب شده‌ی خود شده بود.

فالکون ۹ پس از آنکه محموله‌ی مورد نیاز ایستگاه فضایی بین‌المللی را در قالب کپسول دراگون در فضا رها کرد، به جو زمین باز خواهد گشت تا روی سکوی شناوری روی آب که ابعاد آن ۹۱ در ۳۰ متر است، بنشیند. نشاندن راکتی که ارتفاعی برابر یک ساختمان ۱۴ طبقه دارد، روی سکوی شناوری با این ابعاد کوچک برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد و از این‌رو است که پرتاب این موشک اهمیت فراوانی دارد. ایلان‌ماسک اعلام کرده که شانس موفقیت این راکت در زمان فرود تنها ۵۰ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات