ViewSonic اولین گوشی‌هوشمند مجهز به سنسور Iris را معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات پیرامون استفاده از سنسور آیریس (Iris) در محصولات ال‌جی و سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۱۴ بارها به گوش رسیده است، حال آنکه این دو کمپانی محصولی را با بهره‌گیری از این سنسور روانه‌ی بازار نکرده و به‌نظر می‌رسد ViewSonic اولین کمپانی خواهد بود که چنین محصولی را روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، ویوسونیک در پی آن است تا یک گوشی‌هوشمند میان‌رده را با بهره‌گیری از سنسور آیریس روانه‌ی بازار کند. این محصول V55 نام خواهد داشت.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که ویوسونیک برای معرفی V55 در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، از این‌رو باید در انتظار معرفی آن در سال جاری میلادی باشیم. انتظار می‌رود V55 به‌همراه پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۴۱۰ کوالکام با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی روانه‌ی بازار شود. ویوسونیک از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سونی در پشت دستگاه استفاده خواهد کرد.

در پنل جلویی، سنسور شناسایی عنبیه قرار کرفته است. این سنسور در گوشه‌ی سمت راست حاشیه‌ی گوشی‌هوشمند قرار داشته و از آن برای شناسایی کاربر از طریق اسکن عنبیه استفاده خواهد شد. به‌نظر می‌رسد هنوز نمی‌توان همچون اثرانگشت، الگوی عنبیه‌ی چشم را برای کپی کردن و نفوذ در سیستم پیدا کرد. V55 از حاشیه‌ی کمی در طرفین صفحه‌ی نمایش برخوردار است، اما در قسمت بالا و پایین، حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش زیاد است که علت آن قرار گرفتن سنسور آیریس و همچنین جای دادن یک بلندگو است.

دانلود ویدیو

براساس اطلاعات منتشر شده از این سنسور می‌توان برای قفل‌گذاری انواع فایل‌ها و تصاویر استفاده کرد تا دیگران قادر به دسترسی به آنها نباشند.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد بازار‌های هدف و قیمت تعیین شده برای این گوشی‌هوشمند منتشر نشده است. ویوسونیک را نمی‌توان از جمله‌ی بازیگران اصلی حوزه‌ی گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌ها به شمار آورد، اما به نظر می‌رسد این محصول بتواند نظر برخی کاربران را به خود جلب کند.

نظر شما در خصوص استفاده از سنسور آیریس در گجت‌های الکترونیک برای شناسایی کاربران چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات