اپل از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی A8 رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
اپل یک تراشه‌ی ۶۴ بیتی جدید را این بار با نام A8 رونمایی کرد. در این پردازنده که براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری ساخته شده است بیش از ۲ میلیارد ترانزیستور وجود دارد. لیتوگرافی ۲۰ نانومتری باعث شده است تا A8 نزدیک به ۱۳ درصد کوچک‌تر از A7 شود.
تبلیغات

بخش CPU از سیستم-روی-یک-چیپ جدید A8 نزدیک به ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل است و پردازنده‌ی گرافیکی نیز ۵۰ درصد سریع‌تر شده است. اپل امروز در کنفرانس اختصاصی خود از دو آیفون جدید در سایزهای ۴.۷ و ۵.۵ اینچ رونمایی کرد. قلب تبپنده‌ی این تلفن‌ها A8 است. A8 نسل دوم از تراشه‌ی ۶۴ بیتی اپل است که این بار به شکل قابل ملاحظه‌ای قوی‌تر شده است. اپل ادعا کرد که پردازنده‌ی گرافیکی این SoC قدرت پردازشی در حد ایکس‌باکس دارد!

اپل در آیفون‌های جدید از نسل جدید وای‌فای با استاندارد 802.11ac بهره می‌برد که سرعت انتقال اطلاعات در آن نسبت به نسل قبل ۳ برابر بیشتر شده است.

اپل همچون نسل قبل یک تراشه‌ی اختصاصی را برای کنترل حرکت در نظر گرفته است که این بار به جای M7 در نسل قبل با قدرت و بازده بالاتر و نام M8 در کنار A8 کار می‌کند. M8 فاصله طی شده کاربر را محاسبه می‌کند. به این ترتیب فشار محاسبات اینچنینی از روی A8 برداشته می‌شود.

پردازنده‌ی A8 از یک بخش جدید برای پردازش تصاویر بهره می‌برد که برای بهبود عملکرد دوربین بکار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات