طراحی خلاقانه خانه‌ای در تهران توسط معمار ایرانی

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی خانه‌ها طوری طراحی نشده‌اند که فضای کافی برای چرخش ۹۰ درجه‌ای داشته باشند اما ظاهرا این یکی این قابلیت را دارد. یک شرکت ایرانی به نام Next Office خانه‌ای را طراحی کرده که در فصل‌های مختلف سال می‌تواند خود را برای مقابله با شرایط آب و هوایی آن فصل آماده سازد. خانه‌ای که این شرکت ایرانی ساخته یک ساختمان سه طبقه واقع در تهران است که داری سه اتاق مستطیلی بوده که با وجود توانایی چرخش ۹۰ درجه‌ای که دارد می‌تواند خود را با آب و هوای فصل وفق دهد.
تبلیغات

این طور که وب سایت اسلیت نوشته، این طرح الهام گرفته از امارتی کهن در کشورمان است که در آن اتاق‌های مجزا برای فصل‌های تابستان و زمستان در آن تعبیه شده بوده است.

زمانی که هر یک از اتاق‌ها به سمت بیرون حرکت کنند، فضایی برای تراس مهیا می‌شود. در کنار همه  اینها، از این اتاق‌ها برای اهداف متفاوت نیز می‌توان استفاده کرد. به طور مثال طبقه اول برای صبحانه، طبقه دوم محل کار خانگی و طبقه آخر هم برای اتاق میهان تعبیه شده است.

مکانیزمی که چرخش و حرکت این اتاق‌ها را به عهده دارد متشکل از یراق‌آلات ماشین کاری شده توسط دستگاه CNC است، عموما از این نوع مکانیزم در نمایشگاه‌هایی اتومبیل و برای به نمایش درآوردن خودروها استفاده می‌شود. به این صورت که با قرار دادن اتومبیل بر روی سطحی دایره‌ای شکل، مکانیزم متحرک، آن را به چرخش در می‌آورد.

این اولین پروژه‌ای نیست که این شرکت در آن سعی داشته تا پا را فراتر از ساختارهای استاندارد بگذارد و طرح‌های خلاقانه ارایه دهد. Next Office پیش از این خانه‌ای را با طرح خاص ستون‌ها در نما و داخل پیاده‌سازی کرده است.

design01
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات