اطلاعات اولیه از عنوان Resident Evil: Revelations 2 منتشر شد

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
اگر پیگیر اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی باشید، حتما با خبر شده‌اید که شرکت کپ‌کام بالاخره پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی از قسمت بعدی سری رزیدنت ایول به نام Resident Evil : Revelations 2 که یک اسپین-آف یا قسمت فرعی است٬ رونمایی کرد.حال با زومیت همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی از داستان، شخصیت‌ها و به طور کلی روند بازی که توسط مجله‌ی Gamemaster منتشر شده را مرور کنیم.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید قسمت قبلی این عنوان سال ۲۰۱۲ برای کنسول دستی نینتندو 3DS عرضه شد و سال بعد نسخه‌ی HD برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هفتمی منتشر شد. کپ‌کام با هدف بازگشت به ریشه‌های این سری که همان سبک ترس و بقا (Survival Horror) است٬ سری جدید را پایه ریزی کرد و پس از موفقیت نسبی آن ٬سعی در ادامه‌ی این مسیر با توجه به بازخوردهای مخاطبین دارد.

اولین اطلاعات تکمیلی از این بازی در شماره‌ی نوامبر ۲۰۱۴ مجله‌ی Gamemaster منتشر شد. این اطلاعات کلیدی و اولیه حاصل مصاحبه‌ی مجله با تهیه کننده‌ی این عنوان، Michiteru Okabe است. بر طبق این گزارش٬ ما شاهد بازگشت یکی از شخصیت‌های مطرح این سری به نام Claire Redfield هستیم که اولین بار در قسمت دوم سری، وی را ملاقات کردیم و پس از آن تنها در یک قسمت دیگر (RE : Code Veronica X) و در انیمیشن RE : Degeneration او را به طور مستقیم مشاهده کردیم. اما وی تنها نیست و شخصیت دیگری به نام Moira Burton دختر یکی از کاراکترهای کلیدی قسمت اول یعنی Barry Burton ،Claire را در این بازی همراهی می‌کند.

خط داستانی بازی بین دو قسمت پنجم و ششم در یک جزیره زندان مانند ولی متروکه روی خواهد داد و شخصیت‌های بازی بنا به دلایل نامعلومی خود را در آنجا پیدا خواهند کرد. این بار برخلاف قسمت قبل با نوع جدیدی از زامبی‌ها به اسم Afflicted رو‌ به رو خواهیم شد که برطبق گفته‌های سازندگان بازی‌‌ «شبیه به زامبی‌ها٬ اما در عملکرد به کل تفاوت خواهند داشت».

از آنجایی که هدف سازندگان این بازی٬ ایجاد فضای رعب و وحشت به مانند ریشه‌های سری است٬ این قابلیت را به دشمنان داده‌اند تا برخلاف زامبی‌های معمولی٬ هم سریع‌تر باشند و هم ضربات مهلک‌‌تر و خطرناک‌‌‌تری را به گیمر وارد کنند که این امر به همراه کمبود مهمات‌ در بازی٬ سبب خواهد شد بازیکن با تغییر استراتژی خود سعی بر این داشته باشد که از شگردهای مخفی‌کاری و تکنیک‌های فرار‌٬ به بقا و زنده بودن شخصیت داستان کمک کند.

این گزارش همچنین در مورد رفتار شخصیت‌های داستان توضیحات جالب توجهی را ارایه داده است. برای مثال٬ شخصیت Claire Redfield، این بار بسیارحرفه ای و کارکشته خواهد بود و احتمالا عضو یکی از سازمان‌های مبارزه با سلاح‌های میکروبی هم خواهد بود. گیم‌پلی شخصیت Claireبر روی حالت مبارزه‌ای تمرکز دارد ولی شخصیت Moira بیشتر نقش یک پشتیبان را بر عهده دارد. برای مثال وی داروهای سلامتی را حمل می‌کند، از چراغ قوه برای روشنایی مکان‌های تاریک استفاده می‌کند تا به Claire دید بهتری بدهد و به طور کل٬ همراهی مفید برای Claire خواهد بود.

از نکات مثبت دو شخصیتی بودن این عنوان می‌توان به قابلیت Co-op دو نفره اشاره کرد که در کنار بخش تک نفره خواهد بود. از طرفی در بازی نباید نگران سلامتی Moira هم باشیم چون فقط مرگ Claire باعث به نمایش درآمدن کلمه Game Over خواهد شد.

برطبق اعلام سازندگان٬ نسخه‌های رایانه‌‌های شخصی٬ ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بر روی رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. کنسول‌های نسل هفتم هم به جز Wii U، میزبان این عنوان خواهند بود ولی هنوز اطلاعاتی در مورد رزولوشن و نرخ فریم آن منتشر نشده است. تاریخ انتشار این بازی اوایل سال 2015 اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات