تصاویر جدیدی از تلفن Classic Q20 بلک‌بری فاش شد

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
با این که بلک‌بری در نمایشگاه IFA برلین حضور نداشت٬ اما به تازگی تصاویری به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در خط تولید خود٬ محصولات جدیدی را در دست ساخت دارد. این تصاویر از طریق حساب کاربری یکی از نمایندگی‌های فروش که ظاهرا توانایی دسترسی به مدل‌های نمونه را دارد٬ در فضای اینترنتی پخش شده است.
تبلیغات

تصاویر منتشر شده مربوط به گوشی هوشمند Q20 از سری کلاسیک Blackberry است که اوایل سال جاری میلادی در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی شد ولی از چشم حضار و لنزهای دوربین دور ماند و قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شود. این گوشی به طور قابل ملاحظه‌ای بزرگتر و چهارگوش‌تر از مدل قبلی خود است که نکته ی قابل توجه آن بازگشت کلیدهای جهتی و پد لمسی در این مدل است.

مقاله مرتبط: ظهور و سقوط بلک‌بری در یک نمودار

از دید سخت افزاری٬ تصاویر، نشان‌دهنده بلندگوهای استریو و ورودی کشویی سیم کارت نانو و حافظه‌ی microSD در طراحی کلی گوشی هستند. همچنین شخص فاش‌کننده اظهار داشته دوربین این گوشی رنگ‌های واقعی‌تری را نسبت به مدل قبلی یعنی Q10 در تصاویر گرفته شده ثبت می‌کند. Q20 به طور قابل توجهی نازک‌تر از گوشی Bold 9900 است و این گوشی نسخه‌ی عرضه نشده‌ی سیستم عامل 10.3 یا به طور دقیق 10.3.1.209 را اجرا می‌کند. ظاهرا صفحه کلید حس و حال بهتری نسبت به دو مدل قدیمی Q10 و Bold 9900 را به مخاطب ارایه می‌دهد که انتظاری کمتر از این هم ازBlackberry در مورد ارتقاء کیفی صفحه کلید سری کلاسیک نمی‌رود.

البته از مشخصات ظاهری و صفحه ی 3.5 اینچی که بگذریم٬ این گوشی از پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 800 و پردازشگر گرافیکی آدرنو 330 در کنار 1 گیگابایت حافظه‌ی رم و 8 گیگابایت حافظه ی داخلی بهره می‌برد. از امکانات دیگر این گوشی٬ می‌توان به دارا بودن تکنولوژی‌های معمول مانند 4G ،3G ،EDGE ،GPRS ،GPS و WiFi در کنار Bluetooth و البته NFC و ورودی USB اشاره کرد.

چندی پیش نیز تصاویری از مدلی ناشناخته در سری Passport گوشی های Blackberry به بیرون درز کرد که احتمالا اواخر امسال به بازار عرضه می‌شوند اما در مقایسه با تصاویر فاش شده از Q20 می‌توان این نتیجه را گرفت که Q20 به مراتب تجربه ی بهتری در تایپ و صفحه کلید ارایه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات