ممکن است آیفون ۵.۵ اینچی اپلیکیشن‌ها را در حالت افقی نیز نمایش دهد

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا شایعات بی‌شماری در مورد آیفون ۵.۵ اینچی به گوش می‌رسد. بسیاری از این گمانه زنی‌ها بر مقدار رزولوشن این دستگاه تکیه دارند. احتمالا اپل در مراسم فردا شب به همراه آیفون ۴.۷ اینچی از آیفون ۶ بزرگتر با اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچ نیز رونمایی خواهد کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا درباره آخرین شایعه این آیفون بزرگتر اطلاع پیدا کنیم.
تبلیغات

جان گروبر تحلیل‌گر مسائل مختلف شرکت اپل بر این باور است که این شرکت برای آیفون بزرگتر (۵.۵ اینچی) رزولوشن ۱۲۴۲ × ۲۲۰۸ را انتخاب کرده است. این رزولوشن  ۳ برابر وضوح صفحه نمایش‌های رتینا است. چندی پیش همچنین در نسخه بتای iOS 8 نیز اشاره شده بود که پشتیانی از نمایش تصاویر با وضوح ۳ مرتبه بیشتر از رتینا، در زمان دسترس قرارگیری آن، فراهم خواهد بود.

اکنون یکی از توسعه دهندگان استیون اسمیت می‌گوید شبیه ساز (Simulator) سیستم عامل iOS گزینه‌ای برای نشان دادن اپلکیشن‌ها در آیفون ۶ با صفحه نمایش ۵.۵اینچی دارد و وضوح صفحه نمایش برای آن‌ها ۱۲۴۲ × ۲۲۰۸ پیکسل در نظر گرفته شده است. این موضوع احتمال به وجود آمدن نمایش حالت افقی اپلکیشن‌ها در آیفون بزرگتر را به وجود می‌آورد تا بهره‌وری بیشتر همراه با تجربه‌ای آیپد مانند در این فبلت ایجاد شود.

st iphone6 55 contacts-800x450

برای مثال اپلکیشن تقویم با پشتیبانی از این حالت می‌تواند تمام روز‌های یک ماه را شبیه به آیپد نشان دهد، همچنین اپلکیشن تماس‌ها نیز می‌تواند در بخشی جداگانه اطلاعات بیشتر درباره هر مخاطب را به تصویر بکشد.

st iphone6 55 calendar

اسمیت به قابلیت‌های بیشتر این ویژگی اشاره می‌کند و می‌گوید در این حالت دستگاه قادر است اپلکیشن‌‌ها را شبیه به بازی‌ها در اندازه افقی نمایش دهد و با اضافه شدن فضای بیشتر در این حالت می‌توان ویژگی‌های بیشتر را به اپ‌های مختلف اضافه کرد. همچنین او معتقد است اگر آیفون ۵.۵ اینچی دارای رزولوشن ۸۲۸ × ۱۴۷۲ باشد امکان اضافه شدن حالت افقی به اپلیکیشن‌های مختلف وجود نخواهد داشت. البته این رزولوشن پیش از این برای آیفون ۴.۷ اینچی پیشنهاد شده بود اما فعلا درباره هیچ چیز نمی‌توان با اطمینان سخن گفت.

آیفون ۴.۷ و ۵.۵ اینچی اپل احتمالا در مراسم فردا شب در کنار ساعت هوشمند این شرکت رونمایی خواهند شد. سه شنبه این هفته شایعات مختلف پیرامون آیفون ۶ و شاید آی واچ به پایان خواهد رسید و محصولات جدید اپل با ویژگی‌های تازه به معرض نمایش گذاشته خواهند شد. اگر مایل هستید تا پیش از همه با محصولات جدید اپل آشنا شوید،‌ فردا شب ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران با پوشش زنده زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات